Kek Marble Oren Sunquick ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble Oren Sunquick yang dapat Anda jadikan contoh.

Kek Marble Oren Sunquick kamu dapat memasak Kek Marble Oren Sunquick menggunakan 10 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Silahkan sobat persiapkan 240 g marjerin.
  2. Silahkan sobat persiapkan 240 g gula castor.
  3. Silahkan sobat persiapkan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Kamu butuh 4 biji telur gred C.
  6. Sediakan 1/4 cawan susu cair.
  7. Kamu siapin 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Anda butuh 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Kamu siapin 1 sudu kecil pewarna oren.

Langkah cara membuat Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Oren Sunquickpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com