Red Velvet Cheese Cake ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Red Velvet Cheese Cake yang bisa Anda jadikan inspirasi.

Red Velvet Cheese Cake anda bisa memasak Red Velvet Cheese Cake pakai 17 bahan 14 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Red Velvet Cheese Cake

  1. Kamu perlu Bahan kek.
  2. Silahkan kamu persiapkan 250 gm tepung gandum*.
  3. Sobat juga memerlukan 1 tsp baking powder*.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 tsp serbuk koko*.
  5. Anda butuh 113 gm butter.
  6. Sediakan juga 230 gm gula halus.
  7. Sediakan juga 2 biji telur gred A.
  8. Sediakan juga 1 tsp asen vanila.
  9. Silahkan kamu persiapkan 240 ml buttermilk (@1Tbsp cuka+240ml susu segar biarkan 10 minit).
  10. Kamu siapin 1 1/2 Tbsp serbuk pewarna merah.
  11. Sediakan juga 1 tsp cuka makan.
  12. Silahkan sobat siapkan 1/2 tsp baking soda.
  13. Kamu siapin Bahan cream Cheese.
  14. Persiapkan 500 gm cream cheese.
  15. Anda perlu 500 gm whipping cream (dipukul kental)non diary tau.
  16. Sediakan 2 sudu kecil perahan lemon.
  17. Silahkan kamu persiapkan 60 gm Gula halus.

Intruksi cara memasak Red Velvet Cheese Cake

  1. Cara adun kek ~Ayak bahan tanda*..
  2. ~Pukul butter sehingga lembut lebih kurang 1 minit..
  3. ~Masukkan gula dan terus memutar hingga ringan dan gebu (2-3 minit)..
  4. ~Masukkan telur satu per satu dan pukul rata setiap kali dimasukkan..
  5. ~Masukkan asen vanilla dan putar hingga sebati. Dalam larutan buttermilk, masukkan pewarna merah dan kacau sebati..
  6. ~Pada kelajuan sederhana, masukkan tepung berselang-seli dengan larutan buttermilk dimulai dan diakhiri dengan tepung (masukkan 1/2 tepung dulu, kemudian semua buttermilk dan seterusnya semua tepung yang masih berbaki)..
  7. ~Dalam satu mangkuk, campurkan cuka dengan baking soda. Campuran akan berbuih atau berbusa. Dengan segera tuang ke dalam adunan kek dan terus kaup balik..
  8. ~Masukkan adunan ke dalam loyang dan bakar di dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 175 C selama 1 jam atau sehingga kek masak..
  9. ~Sekiranya ingin membakar menggunakan 2 loyang yang sama besar, bahagi adunan kepada 2 bahagian yang sama banyak dan bakar pada suhu 175 C selama 20-30 minit menggunakan api atas dan bawah..
  10. ~Setelah masak, biarkan kek sejuk di dalam loyang selama 10 minit. Kemudian keluarkan kek dan sejukkan sepenuhnya di atas redai..
  11. ~Seterusnya, balut kek dengan plastik dan simpan dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 1 jam atau sehingga semalaman untuk memudahkan proses menghias kek..
  12. ANDAI KEK BELOM MASAK ANJAK KAN MASA..PERIKSA GUNA LIDI YE...
  13. Cara adun cream cheese Pukul cream cheese +gula+perahan lemon hingga sebati..kemudian campokan whipping cream td..hingga sebati...pastu da boleh guna dah... lepakan Cream Cheese diatas kek.. deco ikut citarasa masing-masing...
  14. .

Begitulah pembahasan Red Velvet Cheese Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Red Velvet Cheese Cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com