Pink Leopard Soft Butter Cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar mengenai Pink Leopard Soft Butter Cake yang bisa kamu jadikan wawasan.

Pink Leopard Soft Butter Cake anda mampu membuat Pink Leopard Soft Butter Cake gunakan 8 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Pink Leopard Soft Butter Cake

  1. Silahkan kamu persiapkan ✔ 250gm butter.
  2. Siapkan juga ✔ 200gm gula kaster.
  3. Anda perlu ✔ 4 biji telur - guna gred A ataupun B.
  4. Persiapkan ✔ 250gm tepung naik sendiri- sy guna tepung gandum + 1 sudu kecil double action baking powder (diayak).
  5. Silahkan kamu siapkan ✔ 1/2 cawan susu cair@segar - saya guna santan KARA kotak.
  6. Silahkan kamu persiapkan ✔ 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Kamu siapin ✔ 1/2 sudu kecil butter oil- saya tambah rahsia jadikan kek lebih harum dan sedap.
  8. Kamu butuh ✔ pewarna merah jambu @ pink - untuk corak leopard.

Intruksi cara membuat Pink Leopard Soft Butter Cake

  1. Caranya SAPUKAN LOYANG 7" PERSEGI DENGAN SEDIKIT BUTTER DAN ALASKAN DENGAN BAKING PAPER. Butter dan gula kaster di pukul hingga kembang dan gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan esen vanilla dan butter oil..putar sebati.
  2. Masukkan tepung berselang seli dengan susu sampai habis..kaup balik kan dengan menggunakan spatula sampai sebati..
  3. Untuk corak Leopard Ambil adunan 1/2 sudu besar dan warnakan dengan merah jambu @ pink warna yg ni biar pink terang..ambil lagi 1/2 sudu besar dan warnakan dengan pink- warna yg ni pink lembut..Masukkan ke dalam piping bag secara berasingan..
  4. Masukkan adunan yang plain ke dalam loyang dan ratakan permukaan adunan.. nak warnakan adunan separuh pink macam saya pun boleh.. Untuk corak Leopard picit adunan pink terang tadi secara rawak..picit pula adunan pink lembut disekitar pink terang tadi untuk membentuk corak Leopard.
  5. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan terlebih dahulu suhu 160°C selama 40-45 minit @ sehingga masak ikut kesesuaian oven masing2 (api atas bawah) -- oven saya 60 minit.
  6. .

Begitulah pembahasan Pink Leopard Soft Butter Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Pink Leopard Soft Butter Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com