Kek Oren Moist Mama Robiah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek Oren Moist Mama Robiah yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek Oren Moist Mama Robiah anda dapat memasak Kek Oren Moist Mama Robiah memanfaatkan 8 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Oren Moist Mama Robiah

  1. Anda butuh 1 cawan Marjerin.
  2. Anda membutuhkan 1 cawan Gula Kastor.
  3. Anda perlu 5 biji Telur (pukul asing putih & kuning telur hingga kembang).
  4. Selain itu juga tambahkan 6 sudu besar Sunkist Oren.
  5. Kamu perlu 1/4 cawan Susu Cair.
  6. Anda membutuhkan 2 cawan Tepung Gandum.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sudu besar Serbuk Penaik.
  8. Anda Memerlukan 1 sudu kecil Esen Vanilla.

Langkah cara memasak Kek Oren Moist Mama Robiah

  1. Pukulkan Marjerin dan Gula Kastor hingga kembang. Kemudian kacau bersama telur yang telah dipukul asing Putih dan Kuning nya. Kaup kan hingga sebati..
  2. Selepas itu, masukkan Susu Cair, Sunkist Oren. Gaul sebati. Akhir sekali, masukkan campuran Tepung Gandum dan Serbuk Penaik. Ayakkan bersama kedalam adunan. Gaul sebati..
  3. Sediakan loyamg bersaiz 8 inci. Masukkan bahan adunan. Bakar pada suhu 150° C sehingga 50 minit..
  4. Siap dimakan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Oren Moist Mama Robiah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Oren Moist Mama Robiahartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com