Kek Mudah Kurma Purne ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek Mudah Kurma Purne yang bisa kamu jadikan ide.

Kek Mudah Kurma Purne kamu sanggup memasak Kek Mudah Kurma Purne menggunakan 9 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Mudah Kurma Purne

  1. Kamu membutuhkan 1 1/2 cawan tepung gadum.
  2. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder (dicampur dengan tepung gandum).
  3. Selain itu juga tambahkan 1 cawan gula perang (brown sugar).
  4. Sediakan 1 cawan susu segar.
  5. Kamu perlu 10 biji kurma yang dibuang biji.
  6. Sobat juga memerlukan 10 biji purne tiada biji.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 cawan minyak jagung atau mentega yg dicairkan.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sudu esen butter oil.
  9. Kamu siapin 1 biji telur gred A.

Intruksi cara memasak Kek Mudah Kurma Purne

  1. Tepung gadum dan baking power diayak bersama, diketepikan.
  2. Telur diblender hingga kembang, kemudian masukan gula perang dan blender hingga kembang dan larut. Apabila sudah kembang, baru masukkan kurma dan purne diblender bersama sama dgn aduan telur dan gula tadi hingga sebati dan akhir sekali masukan minyak jagung blender sampai sebati..
  3. Langkah terakhir masukan aduan daripada blender dan gaul atau guna hand mixer dengan campuran tepung gadum hingga sebati, akhir sekali masukan esen butter oil..
  4. Pastikan semua aduan tadi sebati, baru masukan ke dalam loyang yang sesuai (minyakkan loyang dengan mentega sedikit agar kek tidak melekat). Bakar dengan suhu 180 darjah celsius selama 60minit sehingga kek masak. Apabila masak biarkan kek sejuk barulah dipotong..

Begitulah pembahasan Kek Mudah Kurma Purne terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Mudah Kurma Purneartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com