Kek Marble ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble yang bisa Anda jadikan contoh. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni.

Kek Marble Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. kamu bisa memasak Kek Marble pakai 11 bahan 7 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Silahkan sobat persiapkan 250 gm butter.
  2. Kamu perlu 1 cawan gula.
  3. Silahkan sobat persiapkan 1/2 sudu kecil garam.
  4. Anda membutuhkan 1 sudu besar susu pekat.
  5. Persiapkan 2 cawan tepung kek.
  6. Sediakan 4 biji telur.
  7. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Silahkan kamu siapkan 4 titik pewarna hijau.
  9. Sediakan juga Bancuhan air susu.
  10. Kamu siapin 1 sudu besar susu pekat manis.
  11. Kamu butuh 1/2 cawan air panas.

Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Langkah cara memasak Kek Marble

  1. Masukkan butter, gula dan garam ke dalam mangkuk pemutar. Lalu putarkan sehingga sebati. Masukkan pula susu pekat manis dan putarkan lagi hingga adunan menjadi gebu..
  2. Pecahkan telur ke dalam cawan sebiji demi sebiji lalu masukkan ke dalam mangkuk bersama esen vanilla dan putarkan sehingga adunan sebati..
  3. Sediakan air bancuhan susu dan masukkan ke dalam mangkuk adunan berselang seli dengan tepung lalu putarkan sehingga adunan sebati dan gebu..
  4. Masukkan sebahagian adunan ke dalam mangkuk kecil lalu titikkan 4 titisan pewarna hijau dan kacaukan sebati..
  5. Panaskan oven dengan suhu 170 darjah celcuis selama 10 minit. Guna api atas bawah. Sediakan loyang saiz 9 inci lalu sapukan dengan sedikit butter dan lapikkan kertas minyak di bahagian tengahnya. Curahkan berselang seli adunan asli dengan adunan berwarna hijau ke dalam loyang. Lalu corakkan adunan dengan garpu..
  6. Masukkan loyang ke dalam oven dan bakarkan selama 50 minit atau sehingga masak. Cucukkan di bahagian tengah kek dengan lidi jika licin tandanya kek sudah masak..
  7. Kek Marble siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 😍.

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marblekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com