Kek Marble Merdeka#chefzam ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble Merdeka#chefzam yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Merdeka#chefzam anda sanggup memasak Kek Marble Merdeka#chefzam mengfungsikan 9 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Anda Memerlukan 3/4 cawan gula kastor.
  2. Silahkan sobat persiapkan 5 biji telur gred B.
  3. Sediakan 1/2 sudu besar ovellet.
  4. Sediakan juga 1 sudu teh esen vanilla.
  5. Silahkan kamu siapkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  6. Kamu membutuhkan 1 1/2 cawan tepung gandom+ 1 sudu teh serbuk penaik.
  7. Siapkan juga 3/4 cawan butter dicairkan.
  8. Silahkan sobat siapkan pewarna merah,biru,kuning.
  9. Siapkan juga loyang ikut suka.

Step by step cara membuat Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sediakan bhn secukupnya.Sebelum itu panaskan oven anda dahulu set time 30min api atas bawah..
  2. Mula2.Telur,gula,ovellet,esen vanila diputar sampai kembang.Masukkan susu pekat,putar lg sampai kembang.Mix high speed hingga kembang gebu dalam 10-15 min ikut mixer masing2..
  3. Slowkan kelajuan,tambah tepung sikit2 sampai habis.Mix sebati.Kemudian,tuang butter cair.Mix sebati semuanya..
  4. Bahagi 4 bahagian.Warnakan 3 bahagian.1 bahagian kosong.Sediakan loyang,lapik baking paper.Belangkan adunan.Bakar suhu 160-170°c api atas bawah selama 35-40 min mengikut oven sendiri..
  5. Nak tahu dh masak senang jer,ambil lidi cucuk.Tgok xmelekat maknanya kek kita sudah masak.Tadaa...sudah siap.Keluarkan potong lebihan kertas.telangkopkan atas redai bg sejuk elok.Terbalikkan.Potong ikut suka.Siap dihidangkan.Selamat mencuba😁✌️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Merdeka#chefzam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Merdeka#chefzamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com