Kek Marble Colorful ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Colorful yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Marble Colorful anda mampu memasak Kek Marble Colorful mengfungsikan 9 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Colorful

  1. Sobat juga memerlukan 290 g tepung naik sendiri.
  2. Kamu membutuhkan 200 g gula castor.
  3. Anda perlu 4 biji telur.
  4. Anda perlu 250 g butter.
  5. Siapkan juga 1 sk esen vanilla.
  6. Sediakan 50 g susu pekat.
  7. Kamu siapin 100 ml susu cair.
  8. Sobat juga memerlukan 2 sb chocolate emulco.
  9. Kamu butuh Pewarna merah & biru.

Intruksi cara memasak Kek Marble Colorful

  1. Pukul butter bersama gula sehingga kembang menggunakan mixer. Kemudian masukkan telur satu persatu. Pukul rata dan campurkan esen vanilla..
  2. Tuang susu pekat ke dalam bancuhan tadi dan terus pukul rata. Mixer tu guna speed 1 je...
  3. Masukkan tepung dan susu cair secara selang-seli.. Mulakan dengan tepung dan akhiri dengan tepung..
  4. Setelah nampak sebati, boleh stop mixer. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian mengikut warna kesukaan. Saya bahagikan kepada 4 bahagian. Bahagian pertama saya campur warna pink, yang ke-2 warna biru, yang ke-3 saya campurkan chocolate emulco, dan bahagian yang terakhir saya biarkan warna asal adunan..
  5. Sediakan loyang segiempat/bulat bersaiz 8inci. Tuang setiap bahagian adunan mengikut susunan warna satu persatu. Jangan lupa sapukan loyang dengan butter dulu atau boleh alaskan dengan baking paper. Hiasan di atas kek mengikut kreativiti sendiri ye😉.
  6. Pastikan oven telah dipanaskan terlebih dahulu sebelum adunan kek dimasukkan. Bakar adunan pada suhu 150 degree (api atas bawah) selama 45-60 minit mengikut oven masing-masing.. *Tips: cucuk dengan lidi/pisau untuk check samada kek dah masak ke belum. If masih melekat biar sampai masak ye*.
  7. Inilah hasilnya.. Selamat mencuba😉❤️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Colorful terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Colorfulpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com