Kek coklat moist ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek coklat moist yang bisa kamu jadikan wawasan. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. Menjual dan menerima tempahan untuk majlis perkahwinan,pertunangan,keraian dan sebagainya,penghantaran percuma bagi. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat.

Kek coklat moist Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist. Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. kamu mampu memasak Kek coklat moist menggunakan 21 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek coklat moist

  1. Kamu siapin Bahan A.
  2. Silahkan sobat persiapkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 cawan serbuk cocoa.
  4. Kamu membutuhkan 1 sudu teh soda bikarbonat.
  5. Sediakan juga 1 sudu teh baking powder.
  6. Kamu siapin Bahan B.
  7. Persiapkan 1 cawan susu cair.
  8. Sediakan 1/2 cawan susu pekat manis.
  9. Kamu siapin 1 cawan gula castor.
  10. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan minyak jagung.
  11. Persiapkan Bahan C.
  12. Sediakan juga 4 Biji telur gred A.
  13. Kamu siapin 1 sudu teh esen vanilla.
  14. Silahkan kamu siapkan Bahan Chocolate ganache.
  15. Silahkan kamu siapkan 300 g coklat masakkan*.
  16. Sediakan juga 200 ml whipping cream*.
  17. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar butter*.
  18. Silahkan kamu siapkan 2 sudu makan susu pekat manis*.
  19. Kamu membutuhkan 3 sudu besar gelatin.
  20. Kamu siapin 1/2 cawan air panas.
  21. Sediakan 1 botol kecil coklat rice (untuk hiasan).

Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah!

Step by step cara membuat Kek coklat moist

  1. Gaulkan rata semua bahan A dalam satu bekas(ayakkan) Masakkan semua bahan B dengan api sederhana hingga sebati..
  2. Pukul bahan C sehingga kembang dan bebuih. Masukkan bahan B ke dalam bahan C dan kacau sebati..
  3. Akhir sekali masukkan bahan A ke dalam sebatian B dan C. Letakkan dalam loyang 8x8 dan kukus selama 45 ke 50 minit.Kalau bekas kecil 30minit.
  4. Masukkan bahan bertanda * kedalam bekas plastik yg boleh dipanaskan dalm microwave.Panaskan selama 5 minit. Sementara tu masukkan gelatin kedalam air panas. Kacau sebati. Keluarkan bahan yg dipanaskan tadi kacau dan masukkan gelatin. Sejukkan sebelum di tuangkan atas kek. Taburkan coklat rice. Siap.
  5. Boleh simpan dalam peti dahulu. Ataupun boleh je makan terus 😋😍👌.

Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Ia cukup enak jIka dimakan ketika masih panas. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek coklat moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com