Kek Coklat FNA ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Coklat FNA yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Kek Coklat FNA anda bisa membuat Kek Coklat FNA memanfaatkan 15 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat FNA

  1. Anda butuh 1 cawan Gula Castor.
  2. Persiapkan 1 cawan Serbuk Koko.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan Minyak Jagung.
  4. Selain itu juga tambahkan 1 cawan Susu Pekat.
  5. Kamu membutuhkan 1 cawan Susu Cair.
  6. Silahkan sobat persiapkan 4 biji Telur Gred A.
  7. Kamu butuh 1 tsp Esen Vanilla.
  8. Anda Memerlukan 1 1/2 cawan Tepung gandum.
  9. Anda Memerlukan 1 tsp Baking Powder.
  10. Sediakan juga 1 tsp Soda Bikarbonate.
  11. Kamu perlu Ganache.
  12. Persiapkan 200 ml whipping cream.
  13. Silahkan sobat persiapkan 70 gram Dark Chocolate.
  14. Silahkan kamu persiapkan 300 gram Milk Chocolate.
  15. Sediakan juga 20 gram coklat rice - hiasan.

Intruksi cara memasak Kek Coklat FNA

  1. Sediakan bahan-bahan..
  2. Dalam periuk,satukan gula castor,serbuk koko,minyak jagung,susu cair dan susu pekat.Kacau sebentar kemudian jerang sebentar atas api sehingga semua bahan sebati dalam seminit.Setelah itu,ketepikan dan sejukkan sebentar..
  3. Dalam mangkuk,pecahkan kesemua telur.Masukkan esen vanilla dan kacau manja.Kemudian masukkan ke dalam adunan Bahan A yang telah dipanaskan tadi.Gaul sebati..
  4. Ayak tepung gandum bersama soda bikarbonate dan baking powder.Kemudian masukkan ke dalam adunan coklat.Kaup balik hingga semuanya gaul sebati..
  5. Tuangkan ke dalam acuan.Bakar pada suhu 150'C dalam 40 minit atau sehingga masak.Setelah dikeluarkan dari oven,tunggu dalam 5 minit,keluarkan kek dan letakkan di redai untuk menyejukkannya.Sedia untuk dihidang,makan begitu sahaja atau disertakan sekali dengan hiasan Ganache..
  6. Untuk membuat Ganache,masukkan whipping cream ke dalam periuk.Renehkan sebentar hingga terbit buih-buih halus di pinggirnya.Angkat dan masukkan coklat.Setelah 5 minit,godak sebati.Sedia untuk digunakan..
  7. Sediakan kek,tuang ganache dan taburkan coklat rice di atasnya..

Begitulah pembahasan Kek Coklat FNA terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Coklat FNAartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com