Kek buah kukus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek buah kukus yang dapat kalian jadikan contoh. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini. Salah satu yang menarik perhatian ialah resipi kek buah perkongsian Puan Hasniza Hassan ni. Kami menghasilkan kek buah kukus yang lembab dan gebu teksturnya.

Kek buah kukus As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan.. Kek Buah Kukus Resepi Warisan turun temurun dari bonda tercinta.masih mengekalkan ciri-ciri tradisi kek.kek yang lembap.kek yang lembut.kek yang moist.kek kaya dengan buah-buahan. anda sanggup membuat Kek buah kukus memakai 13 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek buah kukus

  1. Siapkan juga Bahan A.
  2. Silahkan kamu siapkan 300 gram gula halus.
  3. Silahkan kamu siapkan 250 gram mentega.
  4. Anda butuh 500 gram mix fruit.
  5. Kamu butuh 50 ml air panas.
  6. Sobat juga memerlukan Bahan B.
  7. Sediakan juga 350 gram tepung gandum.
  8. Kamu perlu 10 gram soda bicarbonat.
  9. Anda perlu 3 gram cream of tartar.
  10. Kamu membutuhkan 3 gram serbuk buah pala.
  11. Anda membutuhkan C Bahan.
  12. Sediakan juga 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Anda Memerlukan 3 biji telur gred A.

Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah. Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang.

Langkah cara memasak Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

Brilio.net - Bolu kukus merupakan salah satu makanan basah khas Indonesia. Kue satu ini sangat mudah dibuat dan menggunakan bahan yang cukup sederhana. Bolu juga memiliki rasa yang cukup. BitterSweetSpicy: Steamed Fruit Cake (Kek Kukus). Recipe adapted from: masam manis: KEK BUAH KUKUS.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek buah kukusartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com