Kek batik simple ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar mengenai Kek batik simple yang dapat sobat jadikan inspirasi. Kali ini suha nak share resepi kek batik bujang. Bahan-bahan dia mudah je dan cara buat pun simple. Seperti kita smua tahu kek batik ni bahan asal dia ialah.

Kek batik simple Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung. Kalau sebut sahaja kek batik, pasti ramai terbayang keenakan rasanya yang cukup lemak dan sedap. anda mampu memasak Kek batik simple mengfungsikan 5 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek batik simple

  1. Silahkan kamu siapkan 2 bungkus biskut marie(yg kecik).
  2. Siapkan juga 1 buku butter (anybrand will do).
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan milo.
  4. Anda butuh 1 cawan serbuk koko.
  5. Kamu siapin 1/2 tin susu pekat.

Tidak hairanlah kalau kek batik sering menjadi pilihan orang. Nampak simple, tapi masih ada yang. Resepi kek batik Sukatan Cawan Tanpa. Pasti ada yang bertanya resepi kek batik dan cara nak buat macamana supaya jadi lembut, rangup dan gebu?

Langkah cara memasak Kek batik simple

  1. Sediakan bahan2. Mula2 kuta cairkan butter dulu..
  2. Setelah cair butter masukkan milo dan serbuk koko gaul sehingga sebati..
  3. Tuangkan susu pekat kemudia kacau lagi.. Barulah dimasukkan biskut..
  4. Gaulkan sehingga biskut disalut sepenuhnya dgn campuran bahan tadi..
  5. Kemudian bolehlah dipindahkan kedalam bekas dan ditekan2 sehingga padat dan bolehlah disejukkan dan dihidangkan.

Kenapa saya buat jadi keras dan mengapa jadi cair tak menjadi walaupun simple? ffResepi Kek Batik Simple Yang Cepat Dan Sedap Hari ni tetiba plak rasa teringin nak makan kek batik. Tetiba saja terbayang kek batik dengan rasanya yang lemak manis sesedap rasa. Resepi Kek Batik Simple dan Best (Step by Step). Antara juadah pencuci mulut atau makan ketika minum petang bersama keluarga, jom kita cuba buat dengan mengikut resepi kek batik yang diberikan dibawah ini.

Begitulah pembahasan Kek batik simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batik simplepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com