Kek batik leleh ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek batik leleh yang dapat Anda jadikan ide. Kek batik coklat leleh yang sangat sedap dan lazat buat hidangan bersama ahli keluarga & rakan rakan. Rasa kek yang sangat enak penuh dengan coklat berkualiti , sangat murah , berbaloi. Download ▼. ___ Video cannot be played.

Kek batik leleh This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni. So. mari la kita buat sendiri. anda bisa memasak Kek batik leleh memanfaatkan 6 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek batik leleh

  1. Siapkan juga Biskut marie.
  2. Anda membutuhkan Setengah butter.
  3. Anda perlu 1 cawan serbuk koko.
  4. Sediakan 1 cawan serbuk milo.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan susu pekat.
  6. Selain itu juga tambahkan Sedikit air.

Motif letak gambar kek batik siap ada bunga bagai. Kalau sebut sahaja kek batik, pasti ramai terbayang keenakan rasanya yang cukup lemak dan sedap. Tidak hairanlah kalau kek batik sering menjadi pilihan orang. Nampak simple, tapi masih ada yang.

Langkah cara memasak Kek batik leleh

  1. First, korang patahkan biskut marie and susun dalam loyang. Biskut tak kesah nak guna yang coffee or biasa..
  2. Then, cairkan butter. Masukkan susu, koko and milo. Bila dia dah sebati, biar dia betul2 panas baru isi atas biskut tu. So nanti bila siap, takde la kek batik tu keras. Sebab dia dah kembang kena yang kita masak panas tu..
  3. Pastu susun lagi biskut batik tu utk lapisan kedua. Repeat lagi step 1. Buat la berapa lapis korang nak..
  4. Last sekali utk topping tu, tambah la sikit lagi milo yang dibancuh dgn susu dan air. Baru dia meleleh. Kemudian tekan biskut tu bagi dia mampat. Sejukkan dalam peti and its ready to serve ❤️.

Discover users, hashtags and music about kek batik lembut on Likee! Cantik Kek Batik Hijau Rasa Berkrim Horlicks. Find this Pin and more on Kek by yatiraxtiy. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau.

Begitulah pembahasan Kek batik leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batik lelehartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com