Kek Batik Cik NaNa ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Batik Cik NaNa yang dapat kalian jadikan inspirasi.

Kek Batik Cik NaNa kamu sanggup memasak Kek Batik Cik NaNa pakai 6 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik Cik NaNa

  1. Kamu siapin 200 gm biskut marie (sy guna jenama Econsave).
  2. Anda membutuhkan Bahan Milo :.
  3. Anda perlu 1/2 biji mentega (sy guna jenama Farmcow).
  4. Selain itu juga tambahkan 1 cawan susu pekat (sebarang jenama).
  5. Persiapkan 1 cawan milo.
  6. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu besar serbuk coco.

Intruksi cara memasak Kek Batik Cik NaNa

  1. Saya guna biskut marie ni, sebab senang nak kira 200gm banyak mana. Satu row = 100gm. Jadi saya guna 2row sahaja untuk mendapatkan 200gm..
  2. Panaskan periuk terlebih dahulu selama 5minit. Kemudian tutup api..
  3. Masukkan Bahan Milo (mentega, milo, serbuk koko dan susu pekat). Kacau sehingga semua sebati (tak perlu buka api lagi, sebab haba dari periuk yang panas tadi membantu mencairkan kesemua bahan).
  4. Bila kesemua bahan dah cair, baru buka api dapur dengan sangat perlahan dan masak adunan sehingga mendidih. Tutup api dapur. (ambil dalam 1/2cawan Bahan Milo ini dan ketepikan, untuk dijadikan topping).
  5. Masukkan biskut marie yang telah dipatah-patahkan. Kacau sebati..
  6. Masukkan adunan ke dalam loyang. Tekan bagi padat adunan tersebut menggunakan senduk. Kemudian tuang, Bahan Milo yang diasingkan tadi atas permukaan adunan dan ratakan sebagai topping..
  7. Boleh sejukkan seketika sebelum dihidangkan. (Untuk makan, keluarkan dari peti sejuk dan bagi berada dalam suhu bilik dalam 5-10minit, supaya tidak terlalu keras). Untuk resipi ni, makan begitu sahaja guna sudu pun boleh. Memang lembut adunannya. Selamat mencuba 😋.

Begitulah pembahasan Kek Batik Cik NaNa terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Batik Cik NaNakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com