Kek mentega coklat ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek mentega coklat yang bisa kamu jadikan wawasan. (Coklat dan mentega di cairkan di dalam mangkuk yang diletakkan dalam periuk air yang mendidih, pastikan air Setelah sebati, agihkan adunan ke dalam setiap cawan kek yang telah disusun tadi. Ketahui cara menghasilkan kek coklat tanpa gula dan tanpa mentega. Kek, Mari kongsi resepi popular di Malaysia dan Asia.

Kek mentega coklat Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Aneka resipi kek mentega yang mudah dan sedap untuk puan-puan cuba masak sendiri di rumah. Namun, kini selari dengan peredaran zaman, kek mentega telah divariasikan dengan penambahan. anda sanggup memasak Kek mentega coklat memakai 6 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek mentega coklat

  1. Silahkan kamu persiapkan 250 g mentega.
  2. Sobat juga memerlukan 200 g gula kastor.
  3. Kamu membutuhkan 250 g tepung naik sendiri.
  4. Sediakan 50 g serbuk koko.
  5. Persiapkan 5 bj telur.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 /² sk esen vanilla.

Mak ayah kami lebih suka kek mentega kosong seperti ini daripada kek yang ada krim atau kek coklat. Rasa kek yang ditambah dengan perasa kesukaan seperti vanila atau pandan serta lembut. Kek Coklat Kukus siap di masak. Lihat lebih banyak idea tentang Resipi kek, Resipi kek cawan dan Pencuci mulut asia.

Step by step cara membuat Kek mentega coklat

  1. Pukul gula dan mentega hingga kembang, masukkan telur sebiji demi sebiji& esen Vanilla..
  2. Masukkan tepung naik sendiri dan serbuk koko,.
  3. Tuang adunan dlm loyang yg tlah di alas baking paper, bakar selama 45 menit atau sehingga masak..

Cara Menyediakan Toping untuk Kek Coklat. Resepi Kek Coklat Berhantu - Kali ini kami akan berkongsi resepi yang sangat pelik dan sangat Kek coklat berhantu ini sangat kami sarankan untuk mencuba membuat kek ini, kami jami tidak akan. Kek batik coklat adalah di antara menu pilihan apabila ada jamuan seperti potluck. Ia juga menjadi pilihan utama untuk dijamu kepada tetamu yang bertandang seperti ketika hari raya. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk disajikan pada tamu atau saat lebaran.

Begitulah pembahasan Kek mentega coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek mentega coklatkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com