Kek batik indulgence ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek batik indulgence yang dapat sobat jadikan ide. Assalamualaikum, hari ni kami akan share beberapa KEBAIKAN COKLAT yang ramai tidak tahu ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜‰. Setiap kali bicara soal coklat pasti ramai yang. Produk lain : daging salai homemade & puding kek. ๐Ÿ“ฆ postage/self pickup/delivery ๐Ÿš— area klang valley .

Kek batik indulgence Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. Kek Batik Indulgence ni tengah hangat viral di laman-laman sosial dan grup masakan. Bagi anda yang nak cuba buat sendiri manisan enak ini, resipi perkongsian saudari Ainie Syeema ni boleh dicuba. anda dapat membuat Kek batik indulgence gunakan 11 bahan 11 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek batik indulgence

  1. Sobat juga memerlukan 4 biji telur.
  2. Sediakan juga 2 cawan milo.
  3. Kamu perlu 1 sudu kecil esen vanila.
  4. Kamu membutuhkan 150 gm butter.
  5. Siapkan juga 1 cawan susu pekat manis.
  6. Kamu perlu 3 sudu besar susu pekat manis.
  7. Silahkan sobat persiapkan 3 sudu besar gula.
  8. Sobat juga memerlukan biskut marrie 250grm.
  9. Silahkan kamu persiapkan cheese / whipping cream.
  10. Silahkan kamu siapkan 100 gm chocolat masakan.
  11. Anda membutuhkan 250 grm choclat cadbury.

Bukan sekadar kek batik, namun resepi yang dikongsikan kali ini cukup memukau pandangan mata. OK sekarang kak ita kongsikan resepi kek Batik Indulgence Dan Cara buat rujuk video ya Selamat mencuba. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. ะŸะพัะปะตะดะฝะธะต ั‚ะฒะธั‚ั‹ ะพั‚ Abang Kek Batik (@shahrulhainan).

Langkah cara membuat Kek batik indulgence

  1. Putar/mixer 4 biji telur.
  2. Kemudian masukkan 2 cawan milo dan 1 sudu esen vanila.. em kebetulan esen cukup2 je.. ๐Ÿ˜….
  3. Masukkan satu cawan susu pekat manis.. dan putar sebati...
  4. Panaskan kuali masukkan butter.. api biar kecil, masukkan adunan yg telah dimixerkan tadi...
  5. Kacau adunan hingga pekat dan likat...
  6. Setelah likat... masukkan biskut marrie yg telah dipatahkan dua atau patah empat.. dan gaul hingga sebati..
  7. Sediakan bekas.. untuk kita nak tekankan adunan hingga mampat.. dan sejukkan di peti sejuk seketika...
  8. Sementara itu buat topping.. keju.. keju ni khas nak buat whipping cream..letakkan 3 sudu besar pekat manis dan 3 sudu gula.. untuk nak dapatkan rasa manis keju... dan putar sehingga likat..
  9. Dah siap.. letakkan diatas kek batik.. dan sejukkan terlebih dahulu sehingga kenyal sebelum membuat topping choclat..
  10. Untuk topping seterusnya... panaskan pan secara double boiled.. masukkan choclat masakkan dan choclat cadbury.. gaul sehingga cair dan siap.untuk dituang ke lapisan atas..
  11. Erm..... dah sejukkan selama 5jam tu.. bolehlah hidang... nyum!!! ๐Ÿ˜‹.

KEK BATIK CHEESE INDULGENCE : Open order from Monday-Friday, delivery on Saturday & Sunday. KEK BATIK INDULGENCE - makan sampai terpejam mata. Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. Resepi Kek Batik Indulgence Cadbury inspirasi dari ibu Mr. Dessert yg mudah, kerana kita tak perlu guna bakar guna oven.

Begitulah pembahasan Kek batik indulgence terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek batik indulgencepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com