Kek Pandan Lailer Masam Manis ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Pandan Lailer Masam Manis yang bisa kamu jadikan ide. Ok buat semua pengunjung setia Masam Manis tak kiralah dimana sahaja anda berada, Ita di Masam Manis ni, ingin KEK PANDAN MARMAR Olahan oleh : Yatie Terjemahan oleh : Adnan Ibrahim CMG. Find out Exactly how to make Chinese Food Dessert masam manis: TALAM SAGO PERMATA SOKONGAN ANDA untuk SUBSCRIBE, like dan share Channel LAN BERAMBEH sangat-sangat dihargai. Lihat lebih banyak idea tentang Resipi kek, Kek dan Pencuci mulut.

Kek Pandan Lailer Masam Manis Ada kan scene Lailer jual kek pandan kat gerai. Kek lama yang punya ramai peminat. Teksturnya yang lembut dan rasa yang enak menjadikan kek ini tidak jemu dinikmati. anda sanggup membuat Kek Pandan Lailer Masam Manis manfaatkan 12 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Pandan Lailer Masam Manis

  1. Kamu butuh 3 biji telur (asingkan putih dan kuning).
  2. Kamu perlu 1 cawan gula kastor.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh esen vanila.
  4. Sediakan 1/2 cawan santan pekat.
  5. Kamu perlu 1/2 cawan susu cair.
  6. Sediakan juga 1 sudu teh esen kelapa pandan.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh pewarna hijau epal.
  8. Sobat juga memerlukan 2 cawan tepung gandum (diayak bersama baking powder dan soda bikarbonat).
  9. Sediakan juga 1 sudu teh baking powder.
  10. Anda butuh 1/2 sudu teh soda bikarbonat.
  11. Kamu siapin 8 pek hawflakes.
  12. Anda butuh 5 g kelapa parut kering.

Nak belajar buat kek ni secara homemade? Resipi di bawah ini antara yang terbaik dan mudah. Open order kek lapis masam manis, kek lapis blueberry dan kek lapis prune.berminat? Masam Manis (Sweet Sour) Steamed Layer Cake Recipe.

Intruksi cara memasak Kek Pandan Lailer Masam Manis

  1. Pukul putih telur sehingga berbuih. Masukkan gula..
  2. Pukul lagi sehingga kembang dan bertanduk dengan menggunakan kelajuan yang tinggi..
  3. Masukkan pula kuning telur dan esen vanila. Pukul sehingga sebati.
  4. Masukkan santan, susu cair, esen kelapa pandan dan pewarna hijau. Pukul sebentar sehingga rata. Masukkan tepung yang diayak dan gunakan kaedah kaup balik. Gaul sehingga sebati..
  5. Masukkan satu senduk adunan ke dalam loyang yang telah di lapik dengan baking paper. Pastikan air kukusan mendidih sebelum diletakkan adunan..
  6. Kukus adunan tadi dengan api sederhana selama 5-7 minit. Cucukkan dengan garfu atau lidi untuk memastikan adunan masak. Susun hawflakes dan letakkan satu senduk lagi adunan untuk lapisan kedua. Ulang proses lapisan sampai habis..
  7. Bila sudah masak, sejukkan terlebih dahulu dan barulah di keluarkan kek dari dalam loyang. Hiaskan kek dengan kelapa parut kering. Selamat mencuba!.

Pandan Gula Melaka Red Velvet Full Nutella. Green and yellow layering with sweet and sour Haw flack create an all time favorite cake. Sweet and sour kick in your taste bud every time you Kek paling popular. Warna hijau dan kuning dilapis dengan masam manis (Haw flack) menghasilkan kek kegemaran ramai. Seterusnya, anda cuba resepi kek ini kemudian sajikan kek lapis sedap buatan anda kepada jiran dan kerabat anda.

Begitulah pembahasan Kek Pandan Lailer Masam Manis terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Pandan Lailer Masam Manispostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com