Marble Cake Chocolate Orange ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Marble Cake Chocolate Orange yang dapat sobat jadikan ide.

Marble Cake Chocolate Orange kamu dapat memasak Marble Cake Chocolate Orange menggunakan 10 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Marble Cake Chocolate Orange

  1. Sediakan juga 180 gram sponge mix.
  2. Selain itu juga tambahkan 50 ml susu cair.
  3. Silahkan sobat persiapkan 50 ml marjerin cair.
  4. Silahkan kamu siapkan 2 biji telur.
  5. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil chocolate emulco.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil orange emulco.
  7. Silahkan sobat persiapkan 250 gram fresh cream.
  8. Sediakan 150 gram creamcheese.
  9. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil marjerin.
  10. Anda membutuhkan 1 sudu kecil susu pekat manis.

Step by step cara membuat Marble Cake Chocolate Orange

  1. Sediakan bahan2 untuk kek dan putar kesemuanya kecuali marjerin cair..
  2. Putar sehingga kembang barulah masukkan marjerin yg telah dicairkan..
  3. Bahagikan adunan kepada dua bekas.Satu bekas dicampur dgn Chocolate Emulco dan satu bahagian lagi dgn Orange Emulco.Masukkan adunan ke dalam loyang 6" berselang seli sehingga habis.Lorek2kan sedikit..
  4. Bakar selama 1jam dgn suhu 170°C sehingga masak.Sejukkan dahulu kemudian potong kepada 3 bahagian untuk dilepa dgn creamcheese yang sgt sedap....
  5. Bahan2 utk creamcheese mudah je...saya gunakan freshcream...creamcheese...sedikit marjerin dan susu pekat...caranya putar freshcream dahulu sehingga kental.Putar pula creamcheese dgn susu dan marjerin.Bila dah lembut barulah dicampur dgn freshcream tadi.Putar sedikit supaya sebati dan mendapat texture yg diingini..
  6. Kita lepa Kek Marble ni dgn freshcream...Try deco calit2 yg tgh viral tu 😃Jadi ke jadi 😂.
  7. Nak kasi cun kita cucuk topper yg direka khas untuk #cookpadmy1stbday.
  8. Nak tengok hasil bedah siasat...cantikkan...wangi kek ni tau...Selamat Mencuba 😊.

Begitulah pembahasan Marble Cake Chocolate Orange terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Marble Cake Chocolate Orangeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com