Kek pisang choc cip ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek pisang choc cip yang bisa sobat jadikan contoh. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Berbalik pada kek pisang ini, ianya memang sedap, memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi.

Kek pisang choc cip Hari ni Mamasally nak share cara nak buat kek pisang moist dirumah. Korang tontonlah video ni, kalau suka silalah like & share video ni. Tips Dekorasi Hiasan Dalam dan Luaran kamu sanggup membuat Kek pisang choc cip pakai 10 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek pisang choc cip

  1. Anda Memerlukan 250 tepung gandum.
  2. Anda butuh Setengah sudu teh serbuk penaik.
  3. Sediakan Setengah sudu teh soda bikabonat.
  4. Sobat juga memerlukan 230 gm gula*.
  5. Anda Memerlukan 230 gm minyak*.
  6. Sobat juga memerlukan 300 gm pisang beranggan atau emas*.
  7. Sobat juga memerlukan 4 biji telur.
  8. Kamu siapin 100 gm choc chip.
  9. Silahkan sobat persiapkan 50 gm almond slice untuk hiasan.
  10. Anda membutuhkan Setengah sudu kecil esen vanila.

Kerepek pisang acik korea ipoh perak. Borong Buggy Blous & Palazzo Murah. Mari mari kek choc cheese banjir bajet tapi rasa premium 😋😋. Kek pisang kukus yang sesuai untuk siapa yang alergik dengan telur.

Step by step cara memasak Kek pisang choc cip

  1. Kisar bahan bertanda dengan pengisar selama 2 minit.
  2. Ayak tepung bersama dengan serbuk penaik, letak di tepi..
  3. Masukkan tepung didalam bahan yang dikisar, kacau sebati..
  4. Kemudian masukkan choc chip..
  5. Masukkan bahan ke dalam loyang 8x8 inci, tabur almond slice dan bakar selama 45 minit, suhu 150 darjah atau sehingga masak.

Mudah hanya perlu kukus untuk dapat kek yang gebu dan moist. Resepi Kek Pisang mudah dan sedap, Pisang kaya dengan potassium, sangat baik untuk mengurangkan tekanan darah tinggi dan mengawal otot. Pisang dilecek dan ketepikan.. !yak tepung gandum"baking soda dan baking po#der" ketepikan. $. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan, ita akan makan tanpa henti.

Begitulah pembahasan Kek pisang choc cip terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek pisang choc cipartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com