Kek Marble huru-hara ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek Marble huru-hara yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Kek Marble huru-hara anda sanggup memasak Kek Marble huru-hara gunakan 12 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble huru-hara

  1. Sediakan Bahan A.
  2. Anda butuh 300 gm butter.
  3. Siapkan juga Sedikit esen vanilla.
  4. Siapkan juga 2 sdb susu pekat.
  5. Kamu butuh Bahan B.
  6. Siapkan juga 5 biji telur Grade A.
  7. Anda Memerlukan 1 sdb sponge cake gel.
  8. Kamu siapin 240 gm gula castor.
  9. Anda butuh C Bahan.
  10. Anda butuh 290 gm top flour.
  11. Silahkan sobat siapkan 1 sdt baking powder.
  12. Kamu siapin 3/4 pewarna.

Langkah cara memasak Kek Marble huru-hara

  1. Siapkan bahan-bahannya dan panaskan oven 180 digree..
  2. Letakkan semua Bahan A ke dalam mangkuk. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit sehingga butter menjadi tebal dan putih- ketepikan..
  3. Masukkan Bahan B. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit. Lepas itu turunkan kelajuannya ke tahap paling rendah, tuangkan Bahan C, adun selama 30 saat..
  4. Tukar beater K. Campurkan adunan butter, adun dengan kelajuan paling rendah selama 3 minit, sehingga semua bahan sebati. Bahagikan 4 bahagian dan letakkan 4 warna..
  5. Ambil acuan, letakkan warna berselang-seli sampai habis.Bakar selama 40-45 minit..
  6. Setelah kek itu sejuk, boleh dihidangkan. Selamat Mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Marble huru-hara terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble huru-harapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com