Kek Coklat Puding Karamel ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Coklat Puding Karamel yang dapat kamu jadikan contoh. Kek coklat puding karamel bahan-bahan karamel. Selepas itu masukkan minyak dan air panas. Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah siap kukus tadi.

Kek Coklat Puding Karamel Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat kek coklat. Pertama, mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan untuk karamel dan puding. Siap bab lapisan atas kek coklat karamel kukus ini. kamu sanggup membuat Kek Coklat Puding Karamel menggunakan 18 bahan 7 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Coklat Puding Karamel

  1. Sobat juga memerlukan 👉 Bahan karamel.
  2. Silahkan kamu siapkan 4 sudu besar gula.
  3. Kamu membutuhkan 👉Bahan untuk puding.
  4. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur.
  5. Anda butuh 1 cawan susu cair.
  6. Anda perlu 1 cawan susu pekat.
  7. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Sediakan juga 👉Bahan untuk kek coklat.
  9. Anda butuh 1 cawan minyak.
  10. Anda membutuhkan 1 cawan gula.
  11. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan susu pekat.
  12. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan serbuk koko.
  13. Siapkan juga 1 cawan tepung gandum.
  14. Kamu siapin 1 cawan susu cair.
  15. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil baking powder.
  16. Kamu membutuhkan 1/2 sudu teh soda bikabonat.
  17. Sediakan juga 3 biji telur.
  18. Anda membutuhkan 1 sudu teh esen vanilla.

Bahan dan Cara Membuat Kek Coklat Tanpa Telur. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Pastry Recipes My Recipes Dessert Recipes Cooking Recipes Favorite Recipes Asian Recipes Puding Cake Resep Cake Asian Cake. Chocolate Cake with Caramel Topping (Kek Coklat Puding Karam.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Puding Karamel

  1. Untuk karamel..masukkan gula dalam loyang. Panaskan atas dapur hingga menjadi karamel. Sejukkan..
  2. Untuk puding..panaskan pengukus. Kacau telur hingga sebati..masukkan susu cair..susu pekat dan esen vanilla. Whisk hingga sebati..tapiskan masuk dalam loyang yang berisi gula karamel tadi. Kukus 30 minit..
  3. Untuk kek coklat..whisk telur dan esen vanila hingga sebati. Ketepikan..
  4. Sebatikan minyak..gula..susu cair..susu pekat dan serbuk koko. Masak atas dapur hingga pekat. Matikan api..terus masukkan dalam adunan telur tadi. Kacau hingga sebati..
  5. Masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder dan soda bikabonat. Kacau hingga sebati.
  6. Sementara puding telah masak..lorekkan atas puding dengan garpu dan tuangkan adunan kek coklat atas puding. Kukus semula dalam 35 minit dengan api sederhana..
  7. Kek dah masak sejukkan terlebih dahulu..baru terbalikkan..siap kek kita..sesuai dihidangkan dikala minum petang. Selamat mencuba😊.

Kek Coklat Moist dilapisi Karamel yg sedap. InsyaAllah, Pasti MENJADI! #tepungkek #coklatkaramel #karamel #kek - Buy TEPUNG KEK COKLAT PUDING KARAMEL. Tuang ke atas adunan puding karamel tadi perlahan-lahan (tuang atas sudu dulu di permukaan puding agar tidak pecah). Anis nak share satu resepi kek yang anis belajar dari kaklong anis. Kek ni anis buat sempena birthday dak ayol.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Puding Karamel terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Puding Karamelartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com