Kek butter nutella cheese ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek butter nutella cheese yang dapat kalian jadikan contoh.

Kek butter nutella cheese anda mampu memasak Kek butter nutella cheese manfaatkan 9 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek butter nutella cheese

  1. Sediakan 250 gm buttercup.
  2. Selain itu juga tambahkan 200 gm gula castor.
  3. Siapkan juga 250 gm cream cheese.
  4. Siapkan juga 5 biji telor gred B.
  5. Anda perlu 1 sudu teh esen vanilla.
  6. Anda butuh 250 gm tepung superfine.
  7. Kamu butuh 2 sudu kecil baking powder.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan susu fresh milk.
  9. Kamu butuh 2 sudu besar nutella.

Step by step cara memasak Kek butter nutella cheese

  1. Masukkan butter, gula dan esen dalm mixer dan pukul sehingga gebu.
  2. Masukkan cream cheese pukul sebati, masukkan telot satu persatu sambil pukul perlahan.
  3. Masukkan tepung superfine gaul sebati.
  4. Bahagikan adunan kepada dua bahagian, satu bahagian masukkan nutella dan gaul.
  5. Sediakan acuan bersaiz 8 inci 4 segi. Lapik kertas minyak. Masukkan adunan putih dahulu 2 senduk dan berselang seli dgn adunan nutella, ulang sehingga adunan habis..
  6. Lorek diatas nya. Bakar selama 40-45 minit pada suhu 180°.suhu dan masa mungkin berubah mengikut oven masing2. Cucuk adunan dengan lidi, sekiranya lidi kering tandanya kek sudah masak. Terbalikkan atas redai seketika. Dan alihkan pada papan kek..

Begitulah pembahasan Kek butter nutella cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek butter nutella cheesekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com