Kek Coklat Moist #PhopPercuma ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Kek Coklat Moist #PhopPercuma yang bisa sobat jadikan inspirasi.

Kek Coklat Moist #PhopPercuma anda mampu memasak Kek Coklat Moist #PhopPercuma menggunakan 10 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Coklat Moist #PhopPercuma

  1. Anda butuh 1 1/2 cawan tepung gandum.
  2. Kamu membutuhkan 1/2 cawan serbuk koko.
  3. Kamu perlu 1 sudu kfc serbuk penaik.
  4. Sediakan 1/2 sudu kfc soda bikarbonat.
  5. Anda membutuhkan 2 biji telur.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan minyak masak.
  7. Anda butuh 1 cawan susu pekat.
  8. Kamu siapin 1 cawan susu segar/susu cair.
  9. Anda perlu 1 sudu kfc garam.
  10. Sobat juga memerlukan 7 sudu makan gula pasir.

Langkah cara membuat Kek Coklat Moist #PhopPercuma

  1. (Bahan A) 1 1/2 cawan tepung gandum 1/2 cawan serbuk koko 1 sudu kfc serbuk penaik 1/2 sudu kfc soda bikarbonat (4 bahan nie di ayak bersama).
  2. (Bahan B) 2 biji telur 1 cawan minyak masak 1 cawan susu pekat 1 cawan susu segar/susu cair 1 sudu kfc garam 7 sudu makan gula pasir (semua bahan nie diblender hingga gula hancur).
  3. Campurkan bahan B kedalam bahan A. kacau hingga sebati semua nya. -masukkan dalam loyang & kukus selama 1 jam hingga masak. Tutup tudung periuk dengan aluminium foil supaya air tidak menitik ke dalam kek..
  4. Untuk Topping Kek - 1/2 cawan susu pekat, 2 sudu besar serbuk koko & 2 sudu besar butter. Masak secara double boil hingga sebati. Tutup api & tuangkan atas kek yg telah sejuk. Hias mengikut kreativiti masing2 ya. 🎂❤️.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist #PhopPercuma terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moist #PhopPercumaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com