Resepi Peanut Marble Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar seputar Resepi Peanut Marble Cake yang dapat Anda jadikan contoh.

Resepi Peanut Marble Cake anda sanggup memasak Resepi Peanut Marble Cake memanfaatkan 21 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Resepi Peanut Marble Cake

  1. Kamu membutuhkan Bahan A.
  2. Silahkan kamu persiapkan 250 g buttercup.
  3. Persiapkan 1 cawan gula kastor.
  4. Kamu perlu 1 sudu esen vanila.
  5. Kamu siapin 1 sudu peanut butter.
  6. Anda perlu 4 biji telur gred B.
  7. Persiapkan 2 cawan tepung gandum diayak.
  8. Anda membutuhkan 1 sudu backing powder diayak.
  9. Silahkan sobat persiapkan 1/2 kotak susu full cream.
  10. Kamu membutuhkan 1 cawan topping ace vivo (blh ganti dgn fresh cream vivo atau whipping cream.. kalau guna whipping cream perlu ditambahkan gula ye).
  11. Sediakan juga Bahan B (utk pembahagian warna dan rasa).
  12. Silahkan kamu siapkan 1 sudu serbuk coklat diayak.
  13. Kamu perlu 5 titik pewarna brown.
  14. Anda Memerlukan 5 titik pewarna red strawberry.
  15. Silahkan kamu siapkan 2 titip perasa strawberry.
  16. Kamu butuh Nutella secukupnya.
  17. Kamu perlu Filling strawberry secukupnya.
  18. Anda Memerlukan 1 sudu badam cincang (tabur permukaan kek jika suka).
  19. Silahkan kamu siapkan C Bahan.
  20. Sediakan juga Loyang saiz 7 inci.
  21. Siapkan juga Baking paper gunting ikut tapak 7 inci.

Langkah cara memasak Resepi Peanut Marble Cake

  1. Mixer butter, gula dan esen vanila dgn kelajuan plg tinggi sehingga kembang dan putih. Kemudian masukkan peanut butter dan mix lagi sehingga sebati dan putih..
  2. Kemudian masukkan telur sebiji-biji dan mix dgn kelajuan sederhana..
  3. Kemudian masukkan tepung dan backing powder yang diayak, kaup balikkan shg sebati.. kemudian masukkan susu dan topping ace, kaup balikkan sehingga sebati semuanya..
  4. Bahagikan sama rata adunan kek kpd 3 bekas. Bekas pertama, masukkan serbuk coklat yg diayak dan titikkan pewarna brown utk tambah kepekatan. Xnak pun xpe.. 😬.
  5. Kemudian, bekas 1 lg masukkan perasa dan pewarna strawberry kemudian gaul bagi sebati..
  6. Yg ni kekalkan 1 bekas utk warna adunan kek yg asal..
  7. Ambil loyang saiz 7 inci, kemudian alaskan dengan baking paper yg sudah dipotong.. tepi2 loyang sapukan mentega. Mulakan dgn 4 sudu adunan kek warna asal, kemudian 4 sudu yg sama adunan kek warna coklat... kemudian ambil nutella, tuang sedikit di atas adunan kek warna coklat td. Kemudian, letak pula 4 sudu adunan kek warna strawbery, dan tuang sedikit filling strawberry di atsnya. Kemudian, ulang step yg sama sehingga adunan kek habis..
  8. Last sekali, bolehlah dicorakkan kek bahagian atsnya dan ditaburkan dgn kekacang jika suka.. preheat oven 15 mnt dgn suhu 180c, kemudian bakar kek dgn suhu 170c selama 45 mnt... dah siap masak, bolehla hias dan makan bersama family ☺️...

Begitulah pembahasan Resepi Peanut Marble Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Resepi Peanut Marble Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com