Marble Cake Magic Pan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Marble Cake Magic Pan yang bisa Anda jadikan inspirasi.

Marble Cake Magic Pan kamu mampu membuat Marble Cake Magic Pan memakai 8 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Marble Cake Magic Pan

  1. Kamu siapin 250 gm mentega.
  2. Kamu butuh 200 gm gula kastor.
  3. Kamu butuh 4 biji telur Gred A.
  4. Sediakan 1 sudu teh esen vanila.
  5. Kamu perlu 250 tepung gandum.
  6. Siapkan juga 2 sudu besar susu tepung.
  7. Anda membutuhkan 1 sudu teh serbuk penaik.
  8. Anda Memerlukan 2 sudu besar serbuk koko.

Intruksi cara membuat Marble Cake Magic Pan

  1. Pukul butter dan gula kastor sehingga kembang..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan pukul sehingga sebati. Kemudian masukkan esen vanila dan pukul lagi..
  3. Tepung gandum, susu tepung dan serbuk penaik dicampurkan ke dalam mangkuk dan diayak. Kemudian dimasukkan ke dalam adunan telur tadi..
  4. Pukul sebati adunan tersebut..
  5. Bahagikan kepada 2bahagian. Satu kekalkan dengan warna asal dan satu bahagian lagi masukkan serbuk koko dan kacau sebati..
  6. Masukkan adunan ke dalam magic pan (yang kelilingnya digris terlebih dahulu dengan mentega). Kemudian bakar menggunakan api dapur yang perlahan selama 30-35minit. Tutup api dan sejukkan seketika..
  7. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba😋.

Begitulah pembahasan Marble Cake Magic Pan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Marble Cake Magic Panartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com