Marble Cake Magic Pan ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Marble Cake Magic Pan yang bisa kamu jadikan contoh.

Marble Cake Magic Pan kamu bisa memasak Marble Cake Magic Pan manfaatkan 8 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Marble Cake Magic Pan

  1. Anda butuh 250 gm mentega.
  2. Selain itu juga tambahkan 200 gm gula kastor.
  3. Sediakan juga 4 biji telur Gred A.
  4. Kamu perlu 1 sudu teh esen vanila.
  5. Kamu perlu 250 tepung gandum.
  6. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar susu tepung.
  7. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh serbuk penaik.
  8. Persiapkan 2 sudu besar serbuk koko.

Langkah cara memasak Marble Cake Magic Pan

  1. Pukul butter dan gula kastor sehingga kembang..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan pukul sehingga sebati. Kemudian masukkan esen vanila dan pukul lagi..
  3. Tepung gandum, susu tepung dan serbuk penaik dicampurkan ke dalam mangkuk dan diayak. Kemudian dimasukkan ke dalam adunan telur tadi..
  4. Pukul sebati adunan tersebut..
  5. Bahagikan kepada 2bahagian. Satu kekalkan dengan warna asal dan satu bahagian lagi masukkan serbuk koko dan kacau sebati..
  6. Masukkan adunan ke dalam magic pan (yang kelilingnya digris terlebih dahulu dengan mentega). Kemudian bakar menggunakan api dapur yang perlahan selama 30-35minit. Tutup api dan sejukkan seketika..
  7. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba😋.

Begitulah pembahasan Marble Cake Magic Pan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Marble Cake Magic Pankonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com