Kek Mentega Cip Coklat ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar seputar Kek Mentega Cip Coklat yang bisa Anda jadikan contoh. Kemudian, masuk bahan kisar tadi ke dalam tepung yang telah di ayak dan kacau sebati. Kek butter coklat cip Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kek Coklat Lembap Kukus Sukatan Cawan.

Kek Mentega Cip Coklat Steps to cook Kek Cip Coklat. FUngsi ovalette adalah untuk bagi kek naik tapi tidak. Kalau nak menyediakan biskut coklat chip untuk hari raya, elok disediakan dalam saiz kecil, kaupkan doh menggunakan sudu kecil sudah memadai. kamu dapat membuat Kek Mentega Cip Coklat mengfungsikan 10 bahan 9 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Mentega Cip Coklat

  1. Sediakan juga Bahagian A.
  2. Siapkan juga 160 gm tepung gandum.
  3. Silahkan sobat persiapkan Bahagian B.
  4. Kamu butuh 3 biji telur.
  5. Anda Memerlukan C Bahagian.
  6. Anda membutuhkan 140 gm gula halus.
  7. Silahkan sobat persiapkan 160 gm mentega (ummi guna brand Buttercup).
  8. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  9. Siapkan juga Bahagian D.
  10. Kamu butuh 100 gm cip coklat.

Langsung ke Palate Mudah pisang panas dan kek coklat. Alas dengan kertas minyak dan sapu mentega. Kek mentega coklat keju ni entry tertunggak terakhir yang tersimpan dalam laptop saya. Seminggu ni memang kalau ada yang perasan, saya asyik publish entry kek sahaja kan dalam blog ini.

Langkah cara memasak Kek Mentega Cip Coklat

  1. Sediakan 6 bahan ni. Mudah je tau. Tepung gandum dan baking powder dah letak sekali dalam mangkuk tu. Panaskan ketuhar terlebih dahulu. Sediakan loyang 8"X 8". (Nak guna loyang 7”X7” pun boleh, kek lagi tebal). Alas dengan kertas minyak dan sapu mentega..
  2. Dalam mangkuk adunan, putar gula dan mentega hingga berkrim. Guna whisk pun boleh ya..
  3. Ini rupa adunan nampak berkrim..
  4. Masukan telur, putar lagi hingga rata dan bertukar warna menjadi putih..
  5. Masukkan tepung gandum dan baking powder yang putar sebati, jika rasa berat untuk diputar dengan whisk, bolehlah mengunakan pemutar kek..
  6. Adunan dah rata dan sebati..
  7. Akhir sekali masukkan coklat chip dan kacau rata..
  8. Curahkan ke dalam loyang dan bakar selamat 50 minit dengan suhu 170C..
  9. Dah siap. Tunggu sehingga sejuk dan sedia untuk dihidang..

Jadi hari ini berakhir sudah entry tertunggak dan lepas ni kenalah fikir nak masak apa pula untuk update blog. Tidak ringan dan hantu seperti biasa. Hasil kek cawan kopi cip coklat kami yang lembap, wangi, dan melazatkan menjangkaui jangkaan kami. Kek kami tak sempat menyejuk kerana kami menikmatinya sehingga licin. Oleh sebab resepi ini hanya mengambil masa beberapa minit untuk menukar bahan mentah menjadi makanan yang cukup lazat, resepi ini semestinya sangat bagus di mata kami.

Begitulah pembahasan Kek Mentega Cip Coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Mentega Cip Coklatpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com