Kek Gula Hangus Peyuk Nasi ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek Gula Hangus Peyuk Nasi yang dapat Anda jadikan ide.

Kek Gula Hangus Peyuk Nasi kamu sanggup memasak Kek Gula Hangus Peyuk Nasi memakai 10 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Gula Hangus Peyuk Nasi

  1. Persiapkan Bahan A.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula.
  3. Sediakan 1 cawan Air panas.
  4. Kamu perlu 1 sudu makan mentega.
  5. Kamu siapin Bahan B.
  6. Persiapkan 4 biji telur.
  7. Kamu siapin 1 cawan susu pekat.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan tepung gandum.
  9. Selain itu juga tambahkan 2 sudu teh soda bicarbonate.
  10. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh esen vanilla.

Langkah cara memasak Kek Gula Hangus Peyuk Nasi

  1. Cairkan gula atas kuali. Api sederhana sahaja. Sesudah cair, masukkan air panas perlahan-lahan. Tutup api masukkan butter. Kalau nak buat dalam kuanyiti yang banyak gandakan sahaja bahan-bahan tersebut..
  2. Pukul telur hingga kembang. Masukkan susu pekat dan esen vanilla..
  3. Masukkan tepung gandum Dan soda bicarbonate yang telah diayak..
  4. Masukkan gula hangus yg telah disejukkan tadi. Kacau perlahan-lahan..
  5. Biarkan selama 2-3 jam. Lagi lama lagi bersarang kek itu.😁.
  6. Akhir skali baru masukkan dalam periuk noxxa dalam mode steam selama 30 minit. **bunyi beep beep akan berbunyi semasa proses steam, abaikan kerana proses steam sedang berlaku..

Begitulah pembahasan Kek Gula Hangus Peyuk Nasi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Gula Hangus Peyuk Nasikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com