Kek Coklat Puding Karamel ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Coklat Puding Karamel yang dapat sobat jadikan inspirasi. Kek coklat puding karamel bahan-bahan karamel. Selepas itu masukkan minyak dan air panas. Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah siap kukus tadi.

Kek Coklat Puding Karamel Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat kek coklat. Pertama, mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan untuk karamel dan puding. Siap bab lapisan atas kek coklat karamel kukus ini. kamu bisa memasak Kek Coklat Puding Karamel memanfaatkan 18 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Coklat Puding Karamel

  1. Siapkan juga 👉 Bahan karamel.
  2. Silahkan sobat siapkan 4 sudu besar gula.
  3. Anda Memerlukan 👉Bahan untuk puding.
  4. Kamu membutuhkan 4 biji telur.
  5. Kamu siapin 1 cawan susu cair.
  6. Anda Memerlukan 1 cawan susu pekat.
  7. Sediakan juga 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Sediakan juga 👉Bahan untuk kek coklat.
  9. Kamu membutuhkan 1 cawan minyak.
  10. Sediakan juga 1 cawan gula.
  11. Anda perlu 1 cawan susu pekat.
  12. Kamu perlu 1 cawan serbuk koko.
  13. Kamu perlu 1 cawan tepung gandum.
  14. Sobat juga memerlukan 1 cawan susu cair.
  15. Sediakan 1 sudu kecil baking powder.
  16. Sediakan 1/2 sudu teh soda bikabonat.
  17. Siapkan juga 3 biji telur.
  18. Kamu perlu 1 sudu teh esen vanilla.

Bahan dan Cara Membuat Kek Coklat Tanpa Telur. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Pastry Recipes My Recipes Dessert Recipes Cooking Recipes Favorite Recipes Asian Recipes Puding Cake Resep Cake Asian Cake. Chocolate Cake with Caramel Topping (Kek Coklat Puding Karam.

Intruksi cara membuat Kek Coklat Puding Karamel

  1. Untuk karamel..masukkan gula dalam loyang. Panaskan atas dapur hingga menjadi karamel. Sejukkan..
  2. Untuk puding..panaskan pengukus. Kacau telur hingga sebati..masukkan susu cair..susu pekat dan esen vanilla. Whisk hingga sebati..tapiskan masuk dalam loyang yang berisi gula karamel tadi. Kukus 30 minit..
  3. Untuk kek coklat..whisk telur dan esen vanila hingga sebati. Ketepikan..
  4. Sebatikan minyak..gula..susu cair..susu pekat dan serbuk koko. Masak atas dapur hingga pekat. Matikan api..terus masukkan dalam adunan telur tadi. Kacau hingga sebati..
  5. Masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder dan soda bikabonat. Kacau hingga sebati.
  6. Sementara puding telah masak..lorekkan atas puding dengan garpu dan tuangkan adunan kek coklat atas puding. Kukus semula dalam 35 minit dengan api sederhana..
  7. Kek dah masak sejukkan terlebih dahulu..baru terbalikkan..siap kek kita..sesuai dihidangkan dikala minum petang. Selamat mencuba😊.

Kek Coklat Moist dilapisi Karamel yg sedap. InsyaAllah, Pasti MENJADI! #tepungkek #coklatkaramel #karamel #kek - Buy TEPUNG KEK COKLAT PUDING KARAMEL. Tuang ke atas adunan puding karamel tadi perlahan-lahan (tuang atas sudu dulu di permukaan puding agar tidak pecah). Anis nak share satu resepi kek yang anis belajar dari kaklong anis. Kek ni anis buat sempena birthday dak ayol.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Puding Karamel terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Coklat Puding Karamelartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com