Kek Coklat Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Coklat Moist yang dapat kalian jadikan ide.

Kek Coklat Moist anda bisa membuat Kek Coklat Moist menggunakan 12 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Coklat Moist

  1. Silahkan kamu siapkan (bahagian A).
  2. Kamu butuh 100 g serbuk koko.
  3. Sediakan juga 200 g gula halus.
  4. Anda perlu 1 tin susu sejat.
  5. Kamu butuh 200 g minyak masak.
  6. Kamu membutuhkan 250 g susu pekat.
  7. Kamu membutuhkan bahan Kering (bahagian B).
  8. Anda butuh 150 g gandum.
  9. Anda Memerlukan 1 sdk bikarbonat.
  10. Sediakan juga 1 sdk baking powder.
  11. Kamu membutuhkan Telur (bahagian C).
  12. Silahkan kamu persiapkan 4 biji telur A.

Step by step cara membuat Kek Coklat Moist

  1. Campurkan semua bahagian A dalam sebuah periuk.masak dgn api kecil,sehingga berbuih kecik tepi periuk.tutup api..
  2. Bahagian C kita kacau.Bahagian B tapis.kemudian masukkan bahagian c dan bahagian B ni selang seli dalam adunan periuk.kacau2 hingga adunan sebati..
  3. Loyang 10 petak,sapu dgn butter keliling loyang.lapik kertas.kemudian curah adunan dalam loyang.Panaskan dlu oven 160c selamat 15 minit-sebelum kita masukkan loyang.(preheat)Bakar kek sushu 160c selama 45 minit.Siap.
  4. Untuk Ganache.Whipping cream 65g,coklat masakan 150g,2-4g butter.double boil.sehingga cair dan berkilat.Curahkan atas kek(sejuk).

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Coklat Moistkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com