Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar seputar Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf yang dapat sobat jadikan ide. Kek Batik Sempoi Mufidah Abdul Hadi Alyunusi. Larutkan gula, susu pekat,serbuk koko,milo dengan air panas. Bila butter dah cair, masukkan campuraan serbuk koko tadi.

Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf Kek Bajet Step by Step Pasti Jadi - Duration:. Kek Batik Sempoi Kek Batik frim biskut merry: Super Moist Chocolate Cake Kek coklat yang sangattt lembut: Nasi Kuning Hidangan tradisi negeri Sabah yang lazat!: Masak lemak udang dengan labu sangat enak di makan dengan nasi putih Anda nak tahu tak cara nak buat biskut yang antara paling mudah nak dibuat untuk hidangan Hari Raya? Aha, salah satu resepi biskut paling sempoi dan senang nak dibuat ialah Kek Batik Milo. anda sanggup memasak Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf gunakan 10 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf

  1. Anda Memerlukan 125 gm serbuk koko*.
  2. Sediakan juga 80 gm gula halus*.
  3. Kamu membutuhkan 2 sb susu pekat*.
  4. Anda perlu 1 cwn air*.
  5. Kamu butuh 125 gm butter*.
  6. Anda membutuhkan Sedikit esen vanilla(jika perlu).
  7. Kamu membutuhkan 450 gm biskut marie.
  8. Kamu butuh 100 gm whipping cream.
  9. Silahkan kamu persiapkan 150 gm milk coklat kompaun.
  10. Sediakan (Jika tidak mahu menggunakan gula, kawan kawan boleh tukar kepada 1/2 tin susu pekat- ikot tahap manis yang dikehendaki).

Tak perlu gunakan pembakar atau oven. Ia resepi yang sedap, dan sangat disukai anak-anak. Resepi Kek Batik Sempoi~ Ranggup and Chewy Wohoo. Tak pernah kot review resepi orang tapi inilah kali pertama dan Alhamdulilah menjadi pula kan.

Intruksi cara memasak Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf

  1. Sediakan bahan bahan dan timbang..
  2. Bahan yang bertanda * dicampur dan dimasak..
  3. Kacau hingga sebati dan mendidih. Tutup api. Masukkan sedikit esen vanila. Sementara itu patah patahkan biskut marie..
  4. Masukkan biskut ke dalam adunan koko dan gaul sebati. Guna loyang 8x8 yang dilapik dengan plastik. Masukkan adunan biskut ke dalam loyang. Tekan hingga padat. Masukkan ke dalam petiais sebentar sementara topping disediakan..
  5. Campurkan whipping cream dengan coklat. Buat kaedah double-boiler untuk mencairkan milk coklat kompaun. Kacau hingga larut dan berkilat. Tuangkan terus ke dalam adunan biskut yang ditekan tadi. Ratakan. Masukkan terus ke dalam petiais untuk mengeras semalaman..
  6. Kek batik sempoi mak is donee!! 😊. Enak dimakan waktu petang bersama minuman kegemaran. Juga sesuai untuk majlis kecil atau pot luck. Selamat mencuba ye kawan kawanπŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻😊.

Ok di sini Mommy kongsikan resepi yang di petik dari blog Cik Epal. SUMBER Punya la kelakar, suami tak tahu biskut Marie tu apa. ( orang bandor katanya) terpaksa la mak keluar jugak kan pergi cari. Kalau sebut sahaja kek batik mesti kita teringat dengan coklat atau milo. Kali ini berikan kelainan dengan rasa horlicks yang berkrim. Ramuan horlicks menyebabkan kek batik ni lagi padu dan ada kelainan rasa yang sungguh sedap.

Begitulah pembahasan Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shafartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com