~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar seputar ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ yang dapat kamu jadikan wawasan.

~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ anda dapat membuat ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ memakai 18 bahan 8 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~

  1. Kamu membutuhkan Bahan-bahan: --------------------.
  2. Kamu perlu 2 cawan tepung gandum } diayak.
  3. Siapkan juga 1 s/b baking powder }.
  4. Anda perlu 1 cawan gula.
  5. Kamu siapin 1/2 st garam.
  6. Silahkan kamu siapkan 1 cawan susu UHT.
  7. Kamu membutuhkan 1/2 cawan minyak sayur.
  8. Anda membutuhkan 1/2 st vanila extract.
  9. Anda membutuhkan 5 biji kuning telur.
  10. Anda Memerlukan 8 putih telur.
  11. Anda Memerlukan 1/2 st cream of tartar.
  12. Siapkan juga Bahan Custard ---------------------- Sumber : Chef Khairi Mansor.
  13. Kamu butuh 1 sudu besar tepung custard.
  14. Silahkan kamu siapkan 1 sudu besar tepung gandum.
  15. Anda perlu 4 sudu besar gula.
  16. Silahkan kamu siapkan 200 ml susu segar.
  17. Silahkan kamu persiapkan 1 biji telur.
  18. Sediakan juga 1 sudu besar mentega.

Intruksi cara memasak ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~

  1. Cara membuat: ----------------------- 1.Pastikan semua bahan berada di suhu ruang. Panaskan oven 180'C. Ayak tepung,baking powder dan garam..
  2. 2.Dalam bekas yang lain campurkan susu,minyak dan vanila.Kacau rata,kemudian tambahkan kuning telur,kacau rata. Tuang campuran telur ke dalam tepung,pukul lebih kurang 2 minit..
  3. 3.Pukul putih telur bersama cream of tartar sampai berbuih,masukkan gula dalam 2 tahap,pukul sampai soft peak. Campurkan adunan kuning telur ke putih telur dalam 3 tahap,kacau perlahan hingga sebati. masukkan adunan ke dalam papercup (isi penuh ye) susun didalam loyang...hentakkan 1 kali untuk mengeluarkan gelembung udara di adunan. Bakar 20 minit atau hingga masak..
  4. Notes: --------- *Sebelum picitkan ganache,pastikan cupcake sudah sejuk agar cupcake tidak meleleh. Cara memicit ganache ialah dengan mengisi ganache ke dalam piping bag yang diberi nozle no 22. Tekan sedikit ke permukaan cupcake,picit ganache perlahan secukupnya.Buat swirl untuk menutupi lobang di permukaan cupcake,atau boleh juga tanpa swirl di atasnya...
  5. ~Untuk Custard~ *Satukan bahan dan masak hingga adunan pekat dan berkilat (masak atas double boiler). Bancuh tepung dgn 50ml susu segar dahulu baru satukan semua bahan. Sentiasa mengacau filling custard ini untuk mendapatkan filling custard yang licin. Setelah masak sejukkan sebentar custard filling ini. Setelah kek masak dan kek telah sejuk picit custard di tengah2 kek.Cucuk noozle ke dalam dan picit..
  6. .
  7. .
  8. .

Begitulah pembahasan ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com