Kek marble ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek marble yang dapat sobat jadikan ide. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni.

Kek marble Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. anda dapat memasak Kek marble memakai 6 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek marble

  1. Anda Memerlukan 250 gram SCS.
  2. Sediakan 150 gram gula castor.
  3. Persiapkan 1 cawan fresh milk.
  4. Selain itu juga tambahkan 4 biji telur.
  5. Silahkan kamu siapkan 250 gram tepung naik sendiri.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil vanilla.

Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Step by step cara membuat Kek marble

  1. Mix gula n butter hingga gebu ringan..
  2. Masuk telur 1 persatu n vanilla hingga habis.Masuk susu selang seli tepung hingga selesai.Masuk loyang size 7 selang seli adunan ikut warna kegemaran.Bakar suhu 140 C selama 35 minit..
  3. Taraaaaaaaa.....moist n lemak gitu..😋🥰💃.

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır.

Begitulah pembahasan Kek marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek marbleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com