Mini Kek Batik Milo ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Mini Kek Batik Milo yang dapat kalian jadikan ide.

Mini Kek Batik Milo kamu mampu memasak Mini Kek Batik Milo pakai 4 bahan 9 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Mini Kek Batik Milo

  1. Anda butuh Secawan Milo.
  2. Kamu butuh Setengah cawan susu pekat.
  3. Anda Memerlukan 150 g Biskut Marie Tiger.
  4. Persiapkan 1/3 Buttercup.

Intruksi cara membuat Mini Kek Batik Milo

  1. Patah-patahkan Biskut Marie tu dulu. Patah 2 jer pun boleh.
  2. Panaskan periuk anda. Saya guna periuk yang tak mudah melekat tu. Api dapur jangan besar sangat. Kawal api dapur anda.
  3. Masukkan buttercup dalam periuk dan cairkan..
  4. Masukkan milo dan kacau sehingga cair dan sebati.
  5. Masukkan susu pekat dan kacau sehingga sebati.
  6. Masukkan Biskut Marie dan kacau sehingga sebati.
  7. Sebati semua, tutup api dapur dan terus masukkan ke dalam bekas kecik atau container kecik (yang telah disapu buttercup supaya tak melekat) Jangan lambat buat kek batik ni.
  8. Guna sarung tangan plastik dan tekan-tekan kek batik dalam bekas sehingga rata. Biarkan sekejap sehingga sejuk, baru boleh masukkan ke dalam peti ais. Selepas 2-3 jam, boleh dimakan ler tu.
  9. Is doneeeeeeeeee. Senang jer tau. Tak payah buat seloyang besar kalau buat untuk sendiri. Kalau nak sedekah kat jiran, boleh ler buat besar2.

Begitulah pembahasan Mini Kek Batik Milo terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Mini Kek Batik Miloartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com