Kek pisang ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek pisang yang dapat kalian jadikan ide. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Risca Video ini memaparkan cara saya buat kek pisang kurang manis. Kek Pisang aje pun nak kecuh.

Kek pisang Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. kamu bisa memasak Kek pisang mengfungsikan 10 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek pisang

  1. Kamu siapin 2 telur.
  2. Persiapkan 1/3 cawan buttermilk.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cawan minyak sayuran.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan pisang (dilenyek).
  5. Silahkan kamu siapkan 1 cawan gula putih.
  6. Kamu membutuhkan 1/2 cawan gula perang.
  7. Anda membutuhkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Anda membutuhkan 1 3/4 cawan tepung gandum.
  9. Kamu siapin 1 sudu kecil baking soda.
  10. Sobat juga memerlukan 1/2 sudu kecil garam.

Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device. CARA-CARANYA : Mixer semua bahan hingga gebu. Kek pisang ini sangat lezat dan sangat enak, selain mempunyai rasa yang lazat dan rasa yang lazat juga mempunyai tekstur yang sesuai.

Langkah cara membuat Kek pisang

  1. 1. Panaskan oven pada suhu 165 degree Celsius.
  2. Satukan semua bahan basah (telur, buttermilk, minyak, Pisang, esen vanilla).
  3. Satukan gula putih, gula perang, tepung, baking soda, dan garam.
  4. Campur bahan basah dan bahan kering.
  5. Masukkan ke dalam loyang dan bakar selama 40-60 minit sehingga masak.

Jadi tidak hairanlah jika orang ramai yang suka kek pisang. Kek Pisang Moist.sedap dan moist sgt. Ramai penggemar kek pisang empuk (banana cake moist atau banana bread) rupanya selain resepi kek batik, mungkin kerana buah pisang mudah sangat untuk di dapatkan. bunda boleh membeli di. Resepi kek Pisang/ ini menyediakan pelbagai resepi memasak ke pisang dengan rasa yang sedap. Kek Pisang Villa khas Batam (Randy/detikTravel).

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek pisangartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com