Kek Marble Oren Sunquick ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek Marble Oren Sunquick yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Marble Oren Sunquick kamu bisa membuat Kek Marble Oren Sunquick memanfaatkan 10 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Sobat juga memerlukan 240 g marjerin.
  2. Anda perlu 240 g gula castor.
  3. Silahkan sobat persiapkan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Anda Memerlukan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Sediakan 4 biji telur gred C.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1/4 cawan susu cair.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Anda butuh 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Sediakan juga 1 sudu kecil pewarna oren.

Intruksi cara memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Oren Sunquickkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com