Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT yang bisa kamu jadikan contoh.

Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT kamu mampu memasak Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT pakai 17 bahan 9 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT

  1. Silahkan kamu siapkan πŸ‘‰Bahan Kerak.
  2. Anda Memerlukan 220 gm Oreo tanpa krim dihancurkan.
  3. Kamu membutuhkan 4 sudu besar Mentega Cair.
  4. Anda perlu 25 gm Kacang Badam Panggang dicincang.
  5. Anda membutuhkan πŸ‘‰Bahan Kek Keju.
  6. Sobat juga memerlukan 500 gm Keju Krim (Tatura CREAM cheese)suhu bilik.
  7. Sobat juga memerlukan 125 gm Gula kastor.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh Esen vanila.
  9. Kamu membutuhkan 2 biji Telur.
  10. Sediakan juga 100 gm Coklat Gelap Compound (Tulip) dicairkan.
  11. Anda butuh 100 gm NUTELLA.
  12. Kamu siapin 1 sudu besar Tepung serbaguna.
  13. Anda membutuhkan 100 gm Krim Putar dingin.
  14. Silahkan kamu persiapkan 75 gm Cip Coklat Separa Manis Hershey's.
  15. Silahkan sobat persiapkan πŸ‘‰ Hiasan.
  16. Sobat juga memerlukan Secukup rasa Krim putar.
  17. Kamu perlu Secukup rasa HERSHEY'S Cip Coklat.

Intruksi cara membuat Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Sediakan loyang (loose-base pan) berukuran 20 cm dan tinggi 7 cm, sapukan dengan marjerin dan alaskan bahagian dalam dan tepi loyang dengan kertas minyak, kemudian balutkan bahagian luar loyang dengan kertas aluminium, supaya air tidak meresap apabila Kek Keju Coklat sedang dibakar.
  3. Campurkan semua bahan untuk kerak, gaul rata dan tuangkan ke dalam loyang, ratakan dan padatkan. Simpankan di dalam ruang pembeku selama 1 jam/bakar selama 10 minit pada suhu 170 darjah Celsius.
  4. Adunkan pada kelajuan sederhana, keju krim, gula kastor dan esen vanilla, adunkan sehingga lembut dan sebati, masukkan coklat cair, dan NUTELLA pukul sehingga bercampur rata, masukkan telur satu demi satu, pukul sehingga sebati, akhir sekali masukkan tepung serbaguna, dipukul lagi sehingga bercampur rata, ketepikan..
  5. Pukul krim putar sehingga kaku, kemudian masukkan ke dalam adunan Kek Keju Coklat, gaul secara perlahan menggunakan spatula dengan teknit melipat, masukkan sebahagian cip coklat, tuangkan adunan ke dalam loyang berisi bahan kerak, ratakan dan taburkan cip coklat di atasnya..
  6. Panaskan ketuhar pada suhu 180 darjah Celsius selama 10 minit, bakarkan Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT selama 50-60 minit dengan teknik Bain marie. Selepas masak, keluarkan dan biarkan sehingga sejuk. Selepas sejuk, simpankan Kek Keju Coklat di dalam peti sejuk selama 4 jam/semalaman. Keluarkan Kek Keju Coklat dan potong menggunakan pisau tajam yang telah dicelupkan ke dalam air panas, kemudian dikeringkan.
  7. Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT sedia untuk dihidangkan 🀀🀀🀀🀀 hiaskan dengan krim putar dan taburkan sedikit cip coklat di atasnya..
  8. Nikmatilah 😘😘😘😘.
  9. Selamat mencuba dan semoga berjaya.

Begitulah pembahasan Kek Keju NUTELLA CIP COKLAT terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Keju NUTELLA CIP COKLATartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com