Kek Marmar (moist) ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek Marmar (moist) yang dapat kamu jadikan inspirasi.

Kek Marmar (moist) anda dapat membuat Kek Marmar (moist) mengfungsikan 8 bahan 7 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marmar (moist)

  1. Siapkan juga 1 cawan mentega.
  2. Anda perlu 1 ¹/⁴ cawan tepung gandum.
  3. Silahkan sobat persiapkan ³/⁴ cawan gula.
  4. Sediakan juga 1 tsp vanila esen.
  5. Anda Memerlukan ¹/² tsp baking powder.
  6. Sobat juga memerlukan 3 biji telur.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sudu susu pekat.
  8. Persiapkan Pewarna makanan.

Langkah cara membuat Kek Marmar (moist)

  1. Ayak tepung bersama baking powder kemudian ketepikan.
  2. Menggunakan mangkuk lain, sebatikan gula,esen vanila dan mentega. Kemudian masukkan telur satu persatu dan adun sehingga sebati..
  3. Dengan menggunakan senduk kayu atau mixer sebatikan kedua-dua bahan iaitu tepung dan mentega. masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian.Masukkan pewarna.kuantiti warna bergantung pada kepekatan warna yg diinginkan, tidak melebihi 1tsp.
  5. Sapu loyang atau bekas dengan sedikit mentega sebelum adunan dituang.Adunan dituang secara selang seli warna untuk mendapatkan kesan marmar..
  6. Panaskan oven 5 minit. Suhu 180°c. Selepas 5 minit masukkan loyang dan bakar selama 40 minit api atas dan bawah. 10 minit terakhir setkan api bawah sahaja untuk elak bahagian atas kek terlalu garing..
  7. Selamat mencuba😊.

Begitulah pembahasan Kek Marmar (moist) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marmar (moist)postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com