Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong yang bisa sobat jadikan wawasan.

Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong kamu dapat memasak Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong manfaatkan 8 bahan 9 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong

  1. Kamu siapin 200 ml santan.
  2. Sediakan juga 4 helai daun pandan.
  3. Sediakan 200 gram gula kastor.
  4. Anda membutuhkan 1/2 sudu kecil garam.
  5. Kamu siapin 6 biji telur Gred A.
  6. Sediakan juga 240 gram tepung ubi.
  7. Selain itu juga tambahkan 2 1/2 sudu kecil Baking Powder.
  8. Sediakan 1/2 sudu kecil esen vanila.

Langkah cara memasak Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong

  1. Basuh daun pandan bersih-bersih dan dipotong-potong.Masukkan ke dalam Mesin blender bersama santan.Kisar halus kemudian tapiskan.Kita gunakan pati atau jus pandan yang dicampur santan tadi..
  2. Kemudian,jus pandan bercampur santan tu kita masak bersama gula dan garam.Cukup sekadar gula dan garam itu larut.Tidak perlu sampai menggelegak.Sejukkan..
  3. Panaskan oven.Ambil loyang,sapu butter kedasar loyang dan letakkan loyang didalam oven.Supaya loyang itu panas ketika kita tuang adunan nanti..
  4. Sediakan mangkuk adunan.Pecahkan telur.Masukkan esen Vanila.Gaul perlahan-lahan menggunakan garfu.Tidak perlu lama,cukup sekadar sebati antara kuning dan putih..
  5. Masukkan jus pandan bercampur santan ke dalam mangkuk adunan,gaul perlahan-lahan kemudian masukkan tepung ubi dan Baking Powder.Gaul sebati.
  6. Tapis dan tuang adunan ke dalam loyang yg telah dipanaskan..
  7. Bakar lebih kurang 45 minit dengan suhu 175’c atau ikut suhu oven masing-masing..
  8. Bila kek sudah masak,Terbalikkan loyang dan sejukkan.Sekiranya kek agak sukar dikeluarkan dari loyang,gunakan spatula untuk kaup tepi-tepi kek perlahan-lahan..
  9. Simpan dalam bekas tertutup untuk elakkan kek menjadi kering..

Begitulah pembahasan Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuong terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Pandan Honeycomb Cake @Banh Bo Nuongkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com