Kek Marble Setulus Hati ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Setulus Hati yang dapat sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Setulus Hati anda dapat membuat Kek Marble Setulus Hati mengfungsikan 8 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Setulus Hati

  1. Silahkan sobat siapkan 250 gm pure butter (saya guna Anchor).
  2. Persiapkan 150 gm tepung naik sendiri.
  3. Anda membutuhkan 90 gm tepung gandum.
  4. Anda perlu 170-180 gm gula castor.
  5. Sobat juga memerlukan 4 biji telur gred B.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanila.
  7. Kamu butuh 1 sdb susu pekat manis.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil pewarna hijau dan perwarna merah jambu.

Step by step cara memasak Kek Marble Setulus Hati

  1. 1. Pukul butter bersama gula sampai kembang menggunakan kelajuan yang tinggi 2. Dengan kelajuan yang rendah masukkan telur satu persatu hingga kembang.
  2. 3. Masukkan pula essen vanila 4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis.
  3. 5. Akhir sekali masukkan susu pekat 6. Sediakan 3 bekas untuk diadun dengan pewarna, bekas pertama adunan original, adunan ke 2 campurkan dengan perwarna merah dan adunan ke 3 dengan perwarna hijau..
  4. 7. Sediakan loyang 8" yang telah dialas dengan kertas dan ambil dalam beberapa sudu besar adunan original, seterusnya warna hijau dan akhir sekali warna merah jambu. Ulang berselang seli adunan tersebut sehingga habis. 8. Apabila sudah habis hentakkan 3-4 kali untuk buang angin yang berada dalam adunan tersebut. Ambil lidi dan lorekkan jadi corak marble..
  5. 9. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 150 dan bakar selama 40-50 minit 10. Boleh cucuk dengan lidi di tengah kek nak tahu masak ke tidak, tak melekat tanda masak lah ya. Dah siap bolehlah dihidang bersama kopi O panas dan makan bersama-sama keluarga..

Begitulah pembahasan Kek Marble Setulus Hati terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Setulus Hatiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com