Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes) ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes) yang bisa Anda jadikan inspirasi. Kek lapis asam manis salah satu resepi kek lapis yang agak terkenal. Jom kami kongsikan resepi kek asam manis istimewa ini untuk anda cuba di rumah. Resepi ini dari air tangan Puan Sharifah Aini yang sememangnya mudah dan sedap.

Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes) Asam haw flakes adalah candy food untuk anak-anak kaum cina yang lazimnya disajikan ketika perayaan Tahun Baru Cina. Ia mempunyai rasa yang agak manis dan masam. Terdapat dua cara untuk membuat kek lapis asam manis iaitu sama ada dikukus atau dibakar. anda mampu memasak Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes) menggunakan 11 bahan 21 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes)

  1. Silahkan sobat persiapkan Bahan.
  2. Persiapkan 10 biji telur (A).
  3. Sediakan 450 g buttercup.
  4. Kamu perlu 200 g gula halus.
  5. Anda membutuhkan 1 s/b ovellette.
  6. Silahkan sobat siapkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  7. Silahkan kamu siapkan 375 g tepung hongkong @ gandum.
  8. Silahkan kamu siapkan 150 g horlicks.
  9. Sediakan juga 150 ml air sejuk.
  10. Selain itu juga tambahkan 1 s/k glycerine.
  11. Silahkan kamu siapkan hawflakes 2 bungkus pek besar..**.

Siapa suka asam Haw Flakes ini? CARA MEMASAK: Putar telur, gula, ovellate dan serbuk penaik sampai. Kek Lapis India dan Kek Lapis Cadbury pd asalnya adalah kek yg sama. Beza pada nama tp bahan-bahan tetap sama.

Langkah cara memasak Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes)

  1. Cara ~pukul telur sehingga kembang.. kemudian ketepikan.
  2. ~didalam bekas lain, pukul butter, gula & ovellette hingga kembang...
  3. ~masukkan pula susu. pukul lagi hingga sebati...
  4. ~masukkan telur.. pukul hingga sebati...
  5. ~masukkn tepung, air sejuk dan horlick. pukul hingga semua sebati...
  6. ~masukkan glyceryn.. pukul sebati...
  7. ~bahagikan adunan kepada 3 bahagian.. (1)pink (2)ungu (3)biru.
  8. ~kemudian bahagikan kepada 2 bahagian pula setiap warna tadi...
  9. ~panaskan ketukar pada suhu 200'c...
  10. ~kemudian bakar adunan warna ungu pada...
  11. ~untuk lapisan kedua bakar lagi adunan ungu.. bakar pada suhu 175' api atas sahaja...
  12. ~kemudian bakar pula adunan warna biru.. susun asam hawflakes kemudian bakar hingga masak.. diikut adunan merah susun asam hawflakes.. kemudian merah susun asam hawflakes.. ulang proses melapis hingga ia masak...
  13. ~bakar dua lapisan setiap warna ye.. 2 (ungu) 2(biri) 2(pink) 2 (biru) 2 (ungu) 2 (pink).
  14. ~untuk lapisan akhir kita bole buat design ikut citarasa.. nak susun asam hawflake mcm biasa pn bole....
  15. ~siap.
  16. .
  17. .
  18. .
  19. .
  20. .
  21. .

Hari ni saya buat kek kukus lapis asam manis. Kek ni memang kegemaran saya sejak zaman anak dara. Cakes and Cookies. 🍫Menu lain juga ada -kek lapis masam manis -kek lapis cadbury -kek lapis prunes -kek lapis blueberry -kek lapis Menu baru (no post delivery, self collect only) Nutella cheese Blueberry cheese Prune hawflakes. kek lapis timuran asam manis. Resepi Kek Kukus atau Kek Lapis Masam Manis Haw Flakes. Cara Cara Menyediakan Resepi Kek Lapis Sarawak.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Lapis Asam Manis (Hawflakes)postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com