Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya yang bisa sobat jadikan wawasan. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini.

Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. anda dapat memasak Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya mengfungsikan 12 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya

  1. Sediakan Bahan A:.
  2. Kamu perlu 1 3/4 cawan tepung serbaguna (all purpose flour).
  3. Silahkan kamu persiapkan 2 cawan gula kastor | CN guna gula perang.
  4. Kamu butuh 3/4 cawan serbuk koko (unsweetened cocoa powder).
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 1/2 sudu teh baking soda.
  6. Anda butuh 3/4 sudu teh garam.
  7. Silahkan sobat siapkan Bahan B:.
  8. Silahkan sobat siapkan 2 biji telur gred A.
  9. Anda Memerlukan 1 cawan buttermilk.
  10. Siapkan juga 1/2 cawan mentega cair.
  11. Silahkan sobat siapkan Bahan C:.
  12. Sobat juga memerlukan 1 cawan air kopi panas.

Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati.

Langkah cara membuat Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya

  1. Panaskan oven pada suhu 180°c. Gris loyang dengan mentega dan lapikkan kertas minyak atau kertas parchment. Adunan ini memerlukan dua loyang ya..
  2. Satukan bahan A ke dalam mixer. Pukul sebati..
  3. Kemudian masukkan bahan B dan pukul selama lebih kurang 3 minit atau adunan menjadi sebati..
  4. Seterusnya masukkan bahan C dan kaupbalikkan adunan menggunakan spatula..
  5. Tuang adunan ke dalam dua loyang tadi dan bakar selama 35 - 40 minit mengikut oven masing-masing. Cucuk bahagian tengah kek dengan lidi untuk memastikan kek sudah masak ataupun belum..
  6. Apabila kek sudah masak, biarkan di dalam loyang selama 15 minit. Sisipkan pisau dikeliling loyang untuk memudahkan kek dikeluarkan. Sejukkan kek di atas redai..
  7. Hiaskan kek dengan ganache atau krim mentega mengikut citarasa anda. Misalnya kek CN ini, CN dust permukaannya dengan serbuk koko. Lalu dicurahkan sos coklat Hershey. 😋.
  8. Akhir sekali, kek yang sedia untuk dinikmati. 😍.

Ia cukup enak jIka dimakan ketika masih panas. Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk Itulah informasi dan wacana mengenai resep kek kukus coklat moist, semoga wacana dan.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moist #KekRaya #Minggu5 #MaratonRayapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com