Kek coklat kasih sayang ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek coklat kasih sayang yang dapat kalian jadikan contoh. Bila sebut saja coklat dan kek pasti kita membayangkan sesuatu yang manis, enak, harum, lembut dan menyelerakan. Coklat dan kek umpama medium penyatu kasih sayang sesama insan. Gembirakan insan yang anda sayang dengan sesuatu yang lazat.

Kek coklat kasih sayang Istimewa resipi ini, ia dibakar menggunakan ketuhar. Biasanya kalau Kek Coklat Moist, ianya dikukus sahaja. Saudari Zuraita Mohd Anua ada kongsikan resipi yang dicuba dari saudari Puan Fara Bakri. anda bisa memasak Kek coklat kasih sayang pakai 7 bahan 7 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek coklat kasih sayang

  1. Kamu perlu 2 cawan tepung penaik sendiri.
  2. Kamu membutuhkan 1 cawan minyak jagung.
  3. Sediakan 1 cawan gula kastor.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan susu cair.
  5. Anda Memerlukan 1 biji telur.
  6. Persiapkan 1 sudu teh esen vanila.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 cawan serbuk koko.

KEK COKLAT KUKUS TANPA TELUR by : DayangJack@DapurKu SaYang sumber : K. Coklat menjadi simbol kasih sayang, daya tarik, cinta yang mendalam kepada pasangan, kemewahan, gairah dan sensualitas. Studi dari beberapa ilmuwan telah menunjukkan bahwa coklat juga merupakan zat… Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Semestinya mereka akan menggemarinya dan makan bertambah - tambah.

Intruksi cara membuat Kek coklat kasih sayang

  1. Pukul telur di dalam bekas sehingga berbuih..
  2. Masukkan gula dan pukul sehingga sebati..
  3. Masukkan minyak jagung, susu cair dan esen vanila. Gaul sebati..
  4. Masukkan tepung dan serbuk koko. Gaul bagi rata. Jangan terlalu lama sangat..
  5. Masukkan adunan kedalam loyang yang sudah sapu pelanta..
  6. Bakar pada suhu 180'c selama 45 minit atau sehingga masak..
  7. Siap untuk dihidang bersama insan tersayang..

Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya bila ramai yang menanyakan pasal kek coklat yang. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni.

Begitulah pembahasan Kek coklat kasih sayang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek coklat kasih sayangkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com