Kek Cawan Pandan Lailer ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar seputar Kek Cawan Pandan Lailer yang dapat sobat jadikan contoh.

Kek Cawan Pandan Lailer anda sanggup membuat Kek Cawan Pandan Lailer pakai 10 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Cawan Pandan Lailer

  1. Sobat juga memerlukan 125 gm butter yang dicarikan dan disejukkan.
  2. Anda butuh 125 gm gula.
  3. Anda butuh 125 gm tepung gandum.
  4. Kamu membutuhkan 4 biji telur gred A.
  5. Sediakan 1/2 camca besar ovallate.
  6. Silahkan sobat siapkan 2 camca besar susu pekat manis.
  7. Kamu butuh 1 camca kecil esen vanilla.
  8. Anda membutuhkan 2 camca besar pati pandan (5 helai daun pandan yang di kisar dan ditapis utk di ambil patinya sahaja).
  9. Persiapkan 1/2 camca kecil double action baking powder atau 1 camca kecil baking powder.
  10. Persiapkan 5-7 titis pewarna hijau.

Step by step cara membuat Kek Cawan Pandan Lailer

  1. Dalam mixing bowl, masukkan tepung, gula kastor, ovallate, telur dan susu pekat manis, kacau rata dengan whisk hingga semua sebati..
  2. Kemudian putar pada kelajuan tinggi hingga kembang dan gebu (kurang lebih 7 - 8 minit)..
  3. Tuang mentega cair, esen vanila, pati pandan dan 5-7 titis pewarna hijau. Gaul rata dengan spatula..
  4. Tuang adunan ke dalam bekas kek cawan dan bakar dalam oven yang telah dipanaskan 15 minit terlebih dahulu, suhu 180 selama 30 minit atau sehingga masak. Adunan ini dapat menghasilkan 20 biji kek cawan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Cawan Pandan Lailer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Cawan Pandan Lailerartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com