Kek marble cheese ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek marble cheese yang bisa kalian jadikan contoh.

Kek marble cheese anda dapat membuat Kek marble cheese memakai 8 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek marble cheese

  1. Selain itu juga tambahkan 130 gm planta @ marjerin @ butter.
  2. Anda membutuhkan 100 gm cream cheese.
  3. Silahkan kamu persiapkan 100 gm gula halus.
  4. Silahkan sobat persiapkan 4 biji telur grad B.
  5. Kamu butuh 125 gm tepung gandum.
  6. Kamu butuh 1 sudu teh baking powder.
  7. Persiapkan Sedikit esen vanilla.
  8. Persiapkan Sedikit pewarna merah (pewarna kesukaan).

Langkah cara membuat Kek marble cheese

  1. Panaskan oven kemudian ayak tepung bersama baking powder. Kemudian pukul planta, cheese dan gula hingga berubah warna dan sebati..
  2. Kemudian masukkan telur satu persatu dan campurkan esen vanilla. pukul sekejap, kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit. Apabila sebati, bahagikan adunan menjadi dua dan warnakan mengikut warna kesukaan..
  3. Setelah itu. Alaskan acuan dengan kertas minyak dan mulakan meletak adunan berselang-seli mengikut warna hingga selesai, lorekkan diatas adunan mengikut kesukaan. Setelah selesai masukkan kedalam oven dan bakar menggunakan api atas bawah dengan suhu 150 darjah selama 1 jam mengikut saiz oven masing-masing. Selamat mencuba.

Begitulah pembahasan Kek marble cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek marble cheesepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com