Kek carrot kukus sihat ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Kek carrot kukus sihat yang dapat Anda jadikan contoh. Kek carrot antara yang menjadi kegemaran ramai. Tambah lagi diletakkan topping creamcheese, pasti leka menikmatinya. Panaskan kukus terlebih dahulu dan tutup permukaan loyang untuk elakkan air menitis atas kek.

Kek carrot kukus sihat Makan dengan krim keju, memang 'layan'! Resepi Kek Carrot - Bagi anda yang suka sayur-sayuran lobak merah, mungkin kombinasi kek dengan carrotl kali ini mungkin menjadi pilihan. Jika Anda ingin menghidangkan kek yang sedap dan sihat, Anda boleh mencuba resepi kek carrot ini. anda bisa membuat Kek carrot kukus sihat menggunakan 10 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek carrot kukus sihat

  1. Anda membutuhkan 2 biji telur *.
  2. Anda butuh 1/2 cawan gula*.
  3. Kamu membutuhkan 3/4 cawan minyak Jagung*.
  4. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil esen vanila*.
  5. Anda butuh blend hingga kembang yang bertanda*.
  6. Silahkan kamu siapkan 1 cawan Tepung gandum.
  7. Persiapkan 1 sudu kecil Baking powder.
  8. Sobat juga memerlukan 1/2 sudu kecil soda bikarbonat.
  9. Anda butuh Diayak.
  10. Kamu perlu 1 cawan carrot di parut.

Kandungan carrot di dalamnya lebih sihat berbanding dengan kek biasa. Saat merasakan aroma, air liur anda juga akan terus menitis. Jomlah cuba resepi kek carrot lembab kukus yang mudah ini. Bila kek carrot anda siap dibakar,sejukkan seketika dan barulah dikeluarkan.

Langkah cara membuat Kek carrot kukus sihat

  1. Campur bahan2 cpuran tepung ke dalam adunan yang di blend tadi. Gaul hingga rata. Masukkan carrot dan gaul lagi sehingga rata..
  2. Masukkan ke dalam loyang, kukus selama 30 ke 45 minit..
  3. Panaskan tempat kukus terlebih dahulu. Pastikan permukaan loyang di tutup untuk mengelakkan air menitis di atas kek...

Baru ditambah dengan topping dan hiasan. Sebenarnya dah lama juga saya buat carrot cake ni. Cuma baru sekarang berpeluang nak tulis detail kat blog ni. Gaul adunan dengan menggunakan whisk atau senduk sudah mencukupi. kek carrot kukus, cara masak kek carrot, sis damia, kek carrot sedap, kek carrot mudah, resepi kek carrot, kek carrot untuk kesihatan, carrot, lobak merah, masak apa hari ini, buat orang lapo, pian padu beb, cara masak kek carrot, cara masak kek carrot mudah dan sedap, kek kukus. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Kukus Yang Sangat Moist-Sebelum ini saya ada kongsikan resepi kek Marble Moist dengan sukatan cawan.

Begitulah pembahasan Kek carrot kukus sihat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek carrot kukus sihatkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com