Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar tentang Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya yang bisa kalian jadikan ide.

Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya kamu sanggup membuat Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya mengfungsikan 11 bahan 11 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya

  1. Kamu siapin Bahan A:.
  2. Sediakan juga 225 gm gula kastor.
  3. Siapkan juga 225 gm mentega.
  4. Sediakan juga 4 biji telur gred A.
  5. Persiapkan Bahan B:.
  6. Silahkan kamu siapkan 225 gm tepung gandum.
  7. Kamu siapin Bahan C:.
  8. Sobat juga memerlukan 3 sudu makan susu segar.
  9. Kamu siapin 1 sudu teh esen vanila.
  10. Silahkan kamu persiapkan Bahan D:.
  11. Kamu siapin 2 sudu teh serbuk koko.

Langkah cara memasak Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya

  1. Panaskan oven pada suhu 180°c..
  2. Pukul bahan A iaitu mentega dan gula kastor sehingga pucat..
  3. Masukkan telur sebiji demi sebiji. Pukul sebati sehingga kembang..
  4. Kemudian masukkan bahan B iaitu tepung berselang seli dengan bahan C iaitu campuran susu segar dan esen vanila. Kaup balikkan adunan hingga sebati..
  5. Gris loyang bersaiz 20cm atau 8' dan lapikkan kertas minyak di dasarnya..
  6. Bahagikan adunan kepada dua bahagian. Satu bahagian dicampurkan dengan serbuk koko. Dan satu lagi bahagian, biarkan dengan warna asal..
  7. Ceduk adunan menggunakan sudu atau cawan penyukat. Mulakan menceduk adunan asal dahulu ke dalam loyang yang telah digris tadi. Kemudian ceduk pula adunan koko dan tuangkan di atas adunan asal. Ulangi langkah sehingga adunan habis..
  8. Ratakan adunan dengan menghentakkan sedikit loyang. Juga bertujuan untuk membuang angin dalam adunan. Gunakan lidi sate, buatkan corak marble atau corak kesukaan anda di atas permukaan adunan..
  9. Bakar selama lebih kurang 40 - 50 minit atau mengikut oven masing-masing. Cucuk kek dengan lidi sate. Sekiranya lidi bersih, itu tanda kek sudahpun masak..
  10. Sejukkan kek seketika sebelum dikeluarkan dari loyang dan letakkan di atas redai. Potong kek apabila ia benar-benar sejuk..
  11. Sedia dinikmati dengan minuman panas kegemaran anda atau dimakan begitu saja. ♥️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRaya terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Klasik #KekRaya #Minggu5 #MaratonRayapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com