Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah anda bisa membuat Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah memanfaatkan 11 bahan 7 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Silahkan sobat persiapkan Bahan kering.
  2. Siapkan juga 1 1/2 cawan tepung gandum tanpa peluntur.
  3. Kamu butuh 1 cawan gula tebu asli organik.
  4. Silahkan sobat persiapkan 2/3 cawan serbuk koko.
  5. Silahkan sobat siapkan 4 sk baking powder.
  6. Kamu siapin 1/2 sk garam himalaya.
  7. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan choc chip (opsyenal).
  8. Siapkan juga Bahan basah.
  9. Sediakan 1 1/4 cawan santan segar.
  10. Persiapkan 2 1/2 sb minyak zaitun/minyak kelapa dara/minyak masak.
  11. Sediakan juga 1 sk ekstrak vanilla.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Panaskan oven 170°C..
  2. Campurkan bahan kering - tepung, gula, serbuk koko dan baking powder ke dalam mangkuk. Gaul sebati. Ketepikan..
  3. Dalam mangkuk lain, campurkan sebati bahan basah - santan, minyak dan vanilla..
  4. Masukkan bahan kering ke dalam bahan basah, sedikit demi sedikit sehingga habis. Gaul sebati..
  5. Tuangkan ke dalam bekas yang sudah disapu minyak dan dilapik kertas untuk dibakar. ((Saya guna bekas loaf kaca bersaiz 9x5 sebab tak jumpa loyang bulat)) Boleh juga masukkan ke dalam bekas muffin/cawan kertas..
  6. Bakar selama 40-45 minit atau untuk versi muffin/cupcake, bakar selama 13-15mins sahaja. Cucuk dengan lidi di tengah dan apabila lidi besih ketika ditarik keluar, kek sudah masak sepenuhnya. Sejukkan dahulu di wire rack sebelum dinikmati..
  7. Nota : *untuk versi non-vegan dan dairy, boleh gantikan santan dengan susu segar/kotak. **kalau nak tambah coklat cip, kurangkan gula ke ¾ cawan. Ini untuk mengelakkan kek jadi terlalu manis. ***Kalau dah tambah choc chip dan susu, tak jadi vegan atau dairy-free version dah kek ni ye. Selamat mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com