Kek pelangi ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek pelangi yang dapat kamu jadikan contoh. Dengan tekstur kek yg gebus dan manis-manis sayang rasanya. #resepikek #kekpelangi #resepikekpelangi #keksedap Resepi Kek Pelangi. Kali ni Mak Ayang bergabung dengan makcik untuk buat kek. Sebut sahaja resepi kek pelangi , terus terbayang dalam minda tekstur kek yang sedang elok dengan sedikit berderai.

Kek pelangi Gunakan warna pelangi untuk resepi kek pelangi ini. Baru menarik barang hantaran kahwin anda. Hairul.com: Terima kasih Kak Raja diatas kiriman Resepi Kek Pelangi yang menarik ini. anda bisa memasak Kek pelangi manfaatkan 9 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek pelangi

  1. Kamu perlu 250 gram marjerin.
  2. Siapkan juga 220 gram gula kastor.
  3. Persiapkan 250 gram telur atau 5 biji telur size B.
  4. Silahkan sobat persiapkan 250 gram tepung gandum.
  5. Kamu siapin 1 sudu kecil baking powder.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu besar susu tepung.
  7. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar susu segar.
  8. Persiapkan 2 sudu besar susu pekat.
  9. Siapkan juga 3 pewarna pilihan hati.

Kek kukus pelangi ini selain mempunyai kelazatan dan pelangi yang cantik warna, satu ini mempunyai tekstur sangat lembut apabila jadi sangat lazat dimakan. Rainbow KEK ini saya mempunyai dua cara. Resepi Kek Coklat Marble Pelangi Mudah. kek ini memang lembut teksturnya dan apa-apa kek pun akan lebih sedap selepas sehari kerana butternya akan mula serasi dengan keseluruhan kek. mudah. Kek Butter Pelangi I Rainbow Butter Cake.

Intruksi cara membuat Kek pelangi

  1. Pukul marjerin dengan gula kastor sehingga sebati.
  2. Masukkan telur satu persatu.
  3. Masukan susu tepung, susu segar dan susu pekat putar lagi sehingga sebati.
  4. Akhir skali masukkan tepung yang telah di ayak bersama baking powder.
  5. Apabila sudah sebati masukkan ke dalam loyang size 7 inci, gris kan loyang dgn marjerin dan baking paper. Bahagikan kepada 3 bahagian untuk asingkan 3 kaler. Dan baru lah tuang ke dalam loyang..
  6. Bakar pada suhu 160’celcius selama 40-45 minit bergantung kepada oven masing2. Kalau boleh jangan “hentak” loyang tu ye..

Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat kek lapis pelangi dan cara memasak kek lapis sehingga siap untuk dimakan. Resepi kek ni sama sahaja dgn yg biasa sy buat, gunakan resepi mak bila. Pukul telur gula shgga kembg,kemudian masuk majerin kacau seketika.setelah sbati msk tpg kek dan tpg gandum,susu cair dan asen vanila. Kek ini memang sedap dan lembut jer teksturnya. Apa apa kek pun, akan lebih sedap selepas sehari kerana butternya akan mula serasi dengan keseluruhan Kek Pelangi Kukus.

Begitulah pembahasan Kek pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek pelangikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com