Kek Marmar (moist) ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek Marmar (moist) yang dapat Anda jadikan inspirasi. Home KEK Moist Pandan Marble Cake. KEK PANDAN MARMAR Olahan oleh : Yatie Terjemahan oleh : Adnan Ibrahim CMG. Ni nak kasi tips kalau nak rasa moist di tu lain macam,korang masukkan dkat freezer dalam bbrapa minit. lepastu keluarkan dia akan.

Kek Marmar (moist) … Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. Kerk marmar adalah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan mentega gelap dan cerah. kamu dapat memasak Kek Marmar (moist) menggunakan 8 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marmar (moist)

  1. Silahkan kamu siapkan 1 cawan mentega.
  2. Anda butuh 1 ¹/⁴ cawan tepung gandum.
  3. Sobat juga memerlukan ³/⁴ cawan gula.
  4. Sediakan juga 1 tsp vanila esen.
  5. Kamu membutuhkan ¹/² tsp baking powder.
  6. Kamu siapin 3 biji telur.
  7. Anda butuh 1 sudu susu pekat.
  8. Kamu membutuhkan Pewarna makanan.

Ia boleh terdiri dari campuran kek vanila dan cokelat, di mana sebahagian besar keknya terdiri daripada adunan vanila, dengan jaluran cokelat. Cara mudah hasilkan Kek Marble moist yang sangat sedap dan hanya menggunakan sukatan Menurut empunya resipi, kek beliau ni tak manis sangat. Jadi pelanggan tak perlu makan sambal. Kek ini disediakan oleh Nana sehari sebelum majlis kecil kecilan di rumah kami.

Step by step cara membuat Kek Marmar (moist)

  1. Ayak tepung bersama baking powder kemudian ketepikan.
  2. Menggunakan mangkuk lain, sebatikan gula,esen vanila dan mentega. Kemudian masukkan telur satu persatu dan adun sehingga sebati..
  3. Dengan menggunakan senduk kayu atau mixer sebatikan kedua-dua bahan iaitu tepung dan mentega. masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian.Masukkan pewarna.kuantiti warna bergantung pada kepekatan warna yg diinginkan, tidak melebihi 1tsp.
  5. Sapu loyang atau bekas dengan sedikit mentega sebelum adunan dituang.Adunan dituang secara selang seli warna untuk mendapatkan kesan marmar..
  6. Panaskan oven 5 minit. Suhu 180°c. Selepas 5 minit masukkan loyang dan bakar selama 40 minit api atas dan bawah. 10 minit terakhir setkan api bawah sahaja untuk elak bahagian atas kek terlalu garing..
  7. Selamat mencuba😊.

Saya hanya menyelia beliau dalam penyediaan kek yang sangat mudah tetapi menghasilkan kek yang sangat mabeles. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Moist butter cake adalah sejenis kek yang sangat sedap dan senang di buat. Sesiapa sahaja yang minat 'baking', tentu ingin mencuba resepi yang ingin dikongsikan ini. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. It's an unusual base, because it has no concrete walls.

Begitulah pembahasan Kek Marmar (moist) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marmar (moist)postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com